להתאפר מטאלי: איך עושים זאת נכון ולמי ומתי מתאים הטרנד

החורף הוא שעתו היפה של האיפור: אינו נמרח ונוזל כמו בקיץ • אחד מהטרנדים הבולטים של העונה: איפור בגוונים מטאליים, לערב של שמחה • לצבעי המתכת יתרונות וחסרונות: מצד אחד הם תואמים את גוון העור הישראלי הצהבהב. מנגד, הגוונים המטאליים ידועים כמדגישי קמטוטים • ירין שחף, מנהל בית הספר למקצועות היופי, עם הסבר למראה הנכון
תמי גיל
כ' כסלו התשע"ז / 20.12.2016 13:05

אם את מאותן אלו שלא מתלהבות ממאפרת מקצועית, ואוהבת לעשות זאת בעצמך, מול המראה, את והפנים שאת מכירה הכי טוב – קבלי טיפים מקצועיים.

רגילה לגוונים שגרתיים? קבלי מהפך

הצבע והמרקם העכשווי מסמלים תחילתה של מהפכה באיפור השפתיים. צבעים הקלאסיים כמו אדום, חום, ורוד וגם כתום מפנים את מקומם לטובת גוונים שעד כה לא היו מוכרים במשפחת השפתונים – כמו: ברונזה, כסף, זהב, טיטניום, חלודה ונחושת.

 “התחדשות במראה יוצא דופן, יוצרת התרגשות גדולה, במיוחד אם הוא טוטאלי וחסר פשרות. איפור שפתיים בצבע  נחושת למשל –  הוא חלק מטרנד  הדרמטי של שפתונים כהים  באופנת החורף הנוכחי”,  מסביר ירין שחף, מנהל בית הספר למקצועות האיפור הסטיילינג והתסרוקות.

 הגוון מקנה מראה אולטימטיבי, מאחר והוא מחזיר אור. בשילוב צלליות משלימות, ניתן להגיע למראה אלגנטי במיוחד.

מנגד, גוון המתכת המבריקה ידוע כמדגיש קמטוטים, במיוחד באזורים כמו עפעפיים ושפתיים שם העור דק במיוחד. לכן, כשבא לך מטאלי, כדאי לאמץ את הכללים הבאים:

• שלבי  בין מט למבריק. סומק בגוון מט ישמש תפאורה מושלמת לאיפור שפתיים בוהק.

•  הימנעי משימוש באייליינר. כשמתאפרים בגוון מטאלי יש להשאיר את העיניים לא מתוחמות.

•  לעומתו, מסקרה שחורה תעצים את המראה הכללי ותיצור מראה רענן ומואר לעיניים

•  הנחושת לא מתאים לבעלות עור אדמוני, אך הולם עור כהה.

•  באופן כללי הגוונים המתכתיים ידועים כמדגישים קמטוטים.

–  הצבע מתאים עד גיל  ארבעים במקסימום  ולעור בריא ומתוח.

•  מכיוון ששפתונים בגווני מתכת דומינננטיים לכשעצמם, יש להמעיט בגוונים ניגודיים  כדי לא  ליצור מהומה על הפנים

• צבע המתכת לא  משתלבים טוב עם גוונים מתכתיים אחרים וגם לא עם גוונים קרובים, כמו אדום, כתום או חום .לעומת אלה, הם ישתלבו נפלא עם כחולים, ירוקים וסגולים. כלל זה נכון גם לביגוד המתלווה אל האיפור.

•  איפור בגווני מתכת  מתאים לאירועים שאינם מצולמים. הפלאשים (בלשון המעטה) לא עושים חסד עם הגוון ומעלימים את הצבע. התוצאה בתצלומים: כתמים וצלליות לא ברורות (בהפקות אופנה, למשל, נדרשות טכניקות וזוויות מיוחדות לצילום(

 איך עושים זאת נכון ?

מריחת ליפסטיק מטאלי, שונה מהותית ממריחת שפתונים בגוונים אחרים. המרקם דורש שרטוט מדויק ומוקפד.

“ניתן בקלות ליפול למלכודת ‘מראה תמוה’ אם מוותרים על תרגול יסודי מקדים. ככל שהצבע שונה יותר מהגוון הטבעי, כך חשוב יותר ליצור קו מתאר (מסגרת לשפתיים) על ידי עיפרון שפתיים. רק אחר כך ניתן למלא בגוון הנחשק”,  מסביר ירין. “העיפרון עשוי שעווה ומונע מהליפסטיק השמנוני לזלוג אל מחוץ לשפתיים ועל ידי כך שומר על מראה סימטרי ואחיד”.

למי ומתי מתאים הטרנד?

למי שאוהבות מקוריות במראה החיצוני. אלו שחצו את גיל ה-40 יאלצו לוותר.

שפתיים “מתכתיות” לא מתאימות לשעות היום. לעומת זאת, לערב או לאירוע הן מתאימות במיוחד.

אסור לשכוח שאיפור מסוג זה מחייב תחזוקה. מידי פעם, כדאי לתת מבט אל המראה, כדי לוודא שהצבע לא דהה וחלילה לא נמרח על השיניים. גם נשים מעודנות יוכלו לצלוח את המראה. ה

סוד הגדול הוא חוק מס’ 1 באיפור: איזון – כשמאפרים את השפתיים בהדגשה מובלטת יש להמעיט באיפור העיניים.

http://www.yarin-shahaf.co.il/

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות