חידה בספרא: למה לש”ס יש רק נציג אחד בוועדה לתכנון ובנייה

בשבוע שעבר שוב ספגה הנציגות החרדית והדתית מפלה בוועדה המקומית לתכנון ובניה של ירושלים, כאשר נדחתה בקשה של ישיבה לשימוש חורג • חבר מועצה תוהה: "שלוש שנים יש חוסר איזון בגלל מחסור בנציג ש"סניק. איך זה קורה?" • גורם בש"ס: "בהסכם הקואליציוני סוכם רק על אחד" • האם יש לזה קשר למינוי של צביקה כהן כממלא מקומו של ניר ברקת בדירקטוריון מפעל הפיס? בסיעת ש"ס ובלשכת ראש העיר מכחישים בתוקף
אריה ריבקינד
י"ח כסלו התשע"ז / 18.12.2016 19:24

בשבוע שעבר התקיים בוועדה המקומית לתכנון ובניה של ירושלים דיון סוער, בהשתתפות חברי מועצה מכל הסיעות. על הפרק עמדה בקשה לשימוש חורג של הישיבה לצעירים ‘יד אהרון’ בשכונת רמות, בראשה עומד הרב חיים קירזון. למרבה הצער, חברי הוועדה, בראשה עומד חבר המועצה מאיר תורג’מן, החליטו לדחות ברוב קולות את הבקשה.

כיצד קורה, בעצם, שלמרות שלציבור החרדי והדתי בירושלים יש רוב במועצת העיר, פעם אחר פעם נופלות תכניות שלציבור החרדי יש אינטרס בהן?

“נודע לי דבר הזוי”, אומר חבר מועצה לחרדים 10, בניסיון להבין את החידה.”מתברר שלחרדים ולדתיים חסר מקום בוועדת המשנה לתכנון ובניה בעיריית ירושלים. המקום הזה מגיע לסיעת ש”ס. כך נפלו מספר תכניות ובקשות בוועדה המקומית בגלל היעדרות אצבע של ש”ס בוועדה. כך היה גם כאשר הבקשה לשימוש חורג לישיבה בשכונת רמות נדחתה.

“שלוש שנים יש חוסר איזון בוועדה המקומית בגלל מחסור בנציג ש”סניק. איך זה קורה?

“קחו את כל ההחלטות הקריטיות לעיר שהתקבלו בוועדה ותראו כמה פעמים היה חסר נציג אחד של ש”ס. כל התקופה הזו אנו זועקים את זה בישיבות הנהלת העיר, כי זה שיבוש של המצב הפוליטי בעיר, על פניו יש רוב דתי וחרדי… אבל רק על פניו”.

פנינו אל לשכתו של סגן ראש העיר ויו”ר סיעת ש”ס בירושלים, צביקה כהן.

• האם יש לסיעת ש”ס זכות לנציג נוסף בוועדה המקומית לתכנון ובניה, אבל איש לא מאייש את המקום הזה?

“לסיעת ש”ס בירושלים יש חבר בוועדת תכנון ובניה”, אומרים בלשכה. “מי שאייש את המקום ועשה בו פעילות מדהימה ועזר למאות פונים במשך שלוש שנים כחבר וועדה – זה חבר הכנסת הרב מיכאל מלכיאלי.

“כעת, שהרב מלכיאלי התמנה לחבר הכנסת והתפטר מתפקידיו בעירייה – מי שממלא מקומו בוועדה הוא יו”ר הסיעה הרב צביקה כהן.  בוועדה עלתה הבקשה לשימוש חורג של ישיבת ‘יד אהרון’ בראשות הרב קירזון וחבר הוועדה הרב צביקה כהן נכח והצביע יחד עם יתר חברי המועצה החרדים בעד הישיבה”.

• שוב: לש”ס מגיע רק נציג אחד?

“לסיעת שס בירושלים יש כיום רק נציג אחד בוועדת תכנון ובניה. בדיונים על חלוקה שווה של הוועדות לפני מספר חודשים דובר על שינוי ותיקון העניין, אבל עדיין הנושא לא התקדם”.

• יש לך מושג למה הנושא לא התקדם?

“זה נמצא בתהליכים”.

• אני מבקש התייחסות ברורה של יו”ר הסיעה: האם לסיעת ש”ס מגיע שני חברים בוועדה לתכנון ובניה? אם כן – מדוע לא ממנים עוד נציג? למה יש “תהליכים” בדבר חשוב כזה, כאשר בשל כך נופלים בהצבעות חשובות?

מהלשכה נמסר: “לסיעת שס בירושלים יש כיום ובעבר חבר וועדה אחד ומ”מ בוועדת תכנון ובניה. חברי הסיעה ישמחו לקבל עוד חבר, אך בהסכם הקואליציוני סוכם על אחד. הטענות שישנו זכות לעוד חבר וועדה וזה הוחלף במקום אחר אינן נכונות”.

חבר מועצת עיריית ירושלים מנסה להציע סיבה מדוע לשס יש רק נציג אחד: “ראש העיר ניר ברקת מינה את יו”ר ש”ס צביקה כהן כממלא מקומו בדירקטוריון מפעל הפיס. אולי הוא העניק לו את התפקיד החשוב הזה בתמורה לוויתור של סיעת ש”ס על חבר בוועדה המקומית?  מפעל הפיס שווה הרבה לש”ס”.

ברקת

הצגנו גם השאלה הזו בפני לשכתו של צביקה כהן.

• האם כאשר צביקה כהן מונה על ידי ברקת כממלא מקומו בדירקטוריון מפעל הפיס סוכם שזה בתמורה לוויתור מעשי של סיעת ש”ס על חבר בוועדה המקומית לתכנון ובניה?

ההכחשה הייתה קצרה: “לא”.

פנינו גם אל לשכתו של ברקת.

• מדוע צביקה כהן קיבל את מקומו של ברקת בדירקטוריון מפעל הפיס? האם הוא קיבל את התפקיד  תמורת ויתור על נציג בוועדה לתכנון ובניה?

לשכת ברקת: “כחלק מההסכם הקואליציוני קיבלה שס את תיק החינוך החרדי, תוך ויתור מסויים על חלקה היחסי במספר ועדות. עם זאת, במהלך הקדנציה שודרגה נציגות הסיעה בוועדות השונות לרבות בועדת התכנון ובניה וחברות הבת העירוניות. אין כל קשר לכל זה ולמינוי צביקה כהן במפעל הפיס. הוא קיבל את התפקיד כחלק מההסכם הקואליציוני. אין קשר בין הדברים”.

אז נשארנו עם השאלה: איך קורה שיש חוסר איזון בוועדה לתכנון ובניה? מדוע ויתרו על עוד נציג של ש”ס בוועדה החשובה?

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כמעט כל הקדנציה אין לש
    19/12/2016 01:54
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. כל פעם מסיבה אחרת, זה בניגוד לחוק ולרצון הבוחר, מי שמפסיד מכך זה הציבור החרדי בירושלים ומצביעי ש”ס בפרט

  2. אולי הוא במילואים
    19/12/2016 10:28
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. חרדק