חייל חרדי שערק בגלל שסירב לגלח את זקנו כלוא כבר שלושה חודשים

חייל חרדי המשרת בבסיס חיל האוויר בתל נוף יושב כבר שלושה חודשים בכלא צבאי • הסיבה: ערק מצה"ל לאחר שקיבל פקודה ממפקד לגלח את זקנו • ח"כ יעקב מרגי רותח: "רואה בחומרה רבה. מעשים מהסוג הזה מעבירים מסר ברור למגזר החרדי - צה"ל מבקש לשנות את חזותכם החיצונית ולא יאפשר לכם לקיים אורח חיים חרדי, גם במסגרות המיועדות לחרדים"
חיים טוויל
י"ד כסלו התשע"ז / 14.12.2016 19:57

 למרות שהשבוע נחשף כי בצה”ל החליטו לחשב מסלול מחדש בנושא גידול הזקנים, כאשר ראש אגף כוח האדם בצה”ל, האלוף חגי טופולנסקי, הודיע כי הורה לערוך שינויים בפקודת הגילוח בצבא – כך שהרבנים הצבאיים יוכלו להמליץ האם לאשר לחיילים לגדל זקן, מתברר כי דיבורים לחוד ומעשים לחוד: בכלא 4 יושב כבר שלושה חודשים חייל חרדי על סירובו לגלח את זקנו.

מדובר בחייל א’ ס’, שגיוס לחיל האוויר ושירת בבסיס תל נוף – שם החליט מפקד האגף לשלול את כל הפטורים מגילוח זקן.

מדובר בחייל חרדי שהתגייס לצה”ל, למרות התנגדות משפחתו – ובשל כך משפחתו ניתקה איתו קשר. בצה”ל הכירו בחייל כחייל בודד והוא זכה לסיוע ממשרד הביטחון.

אחיו של החייל סיפר על השתלשלות האירועים: “אחי התגייס לצה”ל עם זקן, קיבל את הפטור מגילוח הזקן והוא שירת בבסיס עם זקן תקופה ארוכה. עד שיום אחד הגיע סא”ל רועי אשורי והחליט לשלול את ההיתרים שהיו לחיילים החרדים. הרב של הבסיס המליץ על היתר מטעמי דת. הרב אמר לי שהוא מכיר את אחי והוא מתפלל איתו בבית הכנסת של הבסיס.

“אלא שהמפקד שלו אמר לו שהרב של הבסיס לא קובע והוא לא מקבל את המלצתו”, סיפר האח.

משסירב לגלח את הזקן הוא נשפט לשבוע ריתוק בבסיס ולאחר מכן הובהר לו שהוא יישפט לתקופת מאסר, בגין סירוב פקודה. משכך החייל החליט לעזוב את הבסיס וערק מהצבא.

לאחר מכן הסגיר את עצמו.

הסיפור נחשף לראשונה  על ידי כרמלה מנשה, ברשת ב’.

סיפורו של החייל א.ס הגיע היום (רביעי) לח”כ יעקב מרגי יו”ר ועדת החינוך – שאמר בתגובה: “אני רואה בחומרה רבה את הסיפור שבו חייל חרדי יושב בכלא בגין גידול זקן.

“מעשים מהסוג הזה מעברים מסר ברור למגזר החרדי: צה”ל מבקש לשנות את חזותכם החיצונית ולא יאפשר לכם לקיים אורח חיים חרדי גם במסגרות המיועדות לחרדים.

“בכוונתי לפנות לשר הביטחון על מנת שיתערב בדחיפות בנושא ויביא לפתרון את המקרה העגום”.       

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות