המוהל מתחקיר המוהלים יצא בזול: לא יוכל להסמיך מוהלים שלוש שנים

עונש קל: בעקבות 'תחקיר המוהלים' של תאגיד 'כאן', שחשף אמירות גזעניות נגד עולי אתיופיה, החליטה הוועדה לפיקוח על המוהלים של הרבנות הראשית לישראל ומשרד הבריאות שהרב אליהו אסולין מחדרה - חתנו של הרב שמעון אליטוב, חבר מועצת הרבנות הראשית - לא יוכל להסמיך תלמידים במשך שלוש שנים
יוסף גרינבוים
י"ד כסלו התשע"ז / 14.12.2016 14:29

יצא בזול: הוועדה לפיקוח על המוהלים של הרבנות הראשית לישראל ומשרד הבריאות, דנה בעניינו של המוהל הרב אליהו אסולין בעקבות ‘תחקיר המוהלים’ של העיתונאי אוריה אלקיים מתאגיד השידור הציבורי ‘כאן’.

התחקיר תיעד את הרב הרב אסולין מחדרה – חתנו של הרב שמעון אליטוב, חבר מועצת הרבנות הראשית – וחשף התייחסות מזלזלת של מוהלים לתינוקות מיוצאי אתיופיה. “תינוקות של אתיופים הם בשר תותחים, הכי טוב”, אמר אסולין בתחקיר.

לפי התחקיר, אסולין מאפשר לתלמידיו להתנסות על תינוקות בני העדה, מבלי שעברו הכשרה ראויה.

הוועדה החליטה לשלול את הסמכתו של המוהל ללמד תלמידים במשך שלוש שנים. לאחר השנים הללו, במידה והרב אסולין יגיש בקשה, עניינו ייבחן מחדש על ידי הוועדה.

בנוסף החליטה הוועדה על השעיית הסמכתו של הרב אסולין לשמש כמוהל מוסמך על תנאי למשך שלוש שנים, כך שכל הפרה מצדו של נהלי הוועדה, לרבות התנהגות בלתי הולמת, במשך תקופה זו, תביא לביטול ההסמכה לאלתר.

“הועדה ראתה בחומרה רבה את ההתבטאויות הפוגעניות והבלתי ראויות לחלוטין שנאמרו על ידי המוהל הרב אליהו אסולין, מגנה אותם בחריפות, ורואה בכך התנהגות בלתי הולמת של מוהל בישראל, ואף התנהגות שגרמה לחילול שם שמים. יודגש, כי הועדה לא מצאה כל פגם מקצועי בתפקודו כמוהל”, נמסר.

מהרבנות הראשית נמסר: ”הרבנות הראשית לישראל מגנה בתוקף כל אמירה גזענית כלפי בני העדה האתיופית. מחלקת בריתות ברבנות הראשית ליוותה ומלווה ברגישות, יעילות ומקצועיות אלפי בריתות של בני העדה האתיופית ותמשיך לעשות כן. התבטאויות של מוהל אחד חמורות ככל שיהיו אינן מעידות ואינן יכולות לפגוע במחלקה כולה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות