מנדלבליט אישר: המשטרה תחקור את המיצג ‘נתניהו וחבל התליה’ בבצלאל

בעקבות הסערה הפוליטית והתלונות שהוגשו במשטרה על חשד להסתה לרצח של ראש הממשלה אישר היועץ המשפטי למשטרה לפתוח בחקירה • צפויה לזמן את הסטודנטית האחראית למיצג באקדמיית בצלאל
חיים טוויל
י"ג כסלו התשע"ז / 13.12.2016 12:11

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אישר למשטרת ירושלים לפתוח בחקירה בחשד להסתה, בעקבות המיצג נגד ראש הממשלה שהוצג באקדמיית בצלאל.  בציור שנתלה במוסד נראה ראש הממשלה בנימין נתניהו, ומולו משתלשל חבל תלייה.

המשטרה צפויה לזמן לחקירה את הסטודנטית האחראית למיצג.

המיצג עורר סערה לאחר שאתמול (שני) פרסם אלי חזן, מנהל אגף קשרי חוץ של הליכוד, פוסט בדף פייסבוק שלו לצד תמונה: “זה מה שמוצג נכון לאתמול בלילה בבצלאל – אקדמיה לאמנות ולעיצוב בירושלים. זה מוצג כאמנות, כן?” כתב חזן.

“החליפו את השם ואת התמונה ושימו במקום נציג שמאל וזה יוצג בהתיישבות. זה יוצג כהסתה, כן? עלובים”.

הוא הוסיף: “אתמול בלילה חבר קרוב מתקשר אלי ואומר לי שהוא באקדמיה בצלאל בין קומה 8 לקומה 9. הוא רואה 20 תמונות כאלו בגודל A4 במקבץ ובאמצע תמונה כזאת בגודל A3. ביקשתי ממנו שיצלם זאת כי לא האמנתי אז הנה זה לפניכם”, הוסיף.

בעקבות הסערה שפרצה, הוסר המייצג ממקומו. נשיא ומנכ”ל בצלאל אמרו כי המייצג לא הוצג על דעתם.

קודם לכן התייחסה שרת התרבות והספורט, ח”כ מירי רגב, לתמונה ואמרה: “חופש האמנות אינו חופש להסתה! התחלתם בפסל בכיכר העיר ועכשיו הגיע חבל התליה. כישרון אומנותי להסית ולרצוח. השר בנט, הגיע הזמן שגם אתה תציב את הגבול בין אמנות להסתה ותעצור את התקציבים ל’בצלאל’!”

היא הוסיפה כי אילו היתה זו תמונה של יושב ראש האופוזיציה יצחק בוז’י הרצוג, “כבר היו עצורים”.

אגודת הסטודנטים הגיבה: ״זו עבודה פרטית של סטודנט. אנו לא מחזקים מסרים הקוראים לאלימות ולהסתה אבל בעד מתן ביטוי לכל קשת הדעות, בגבולות החוק”.

ח״כ איציק שמולי מהמחנה הציוני הגיב: “פשוט מזעזע. זה לא אנחנו וכדי להיות רלוונטיים לשלטון בעתיד חובה להתנער מדברים כאלה״.

חקירת המשטרה נפתחה לאחר שעמותת לביא פנתה לראש אגף החקירות במשטרה, ניצב מני יצחקי, בדרישה לפתוח בחקירה פלילית בגין חשד להסתה. גם ח”כ אורן חזן הגיש תלונה במשטרה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות