מביך: הטקס נדחה כי מטוסי ה’אדיר’ המריאו מאיטליה באיחור של 5 שעות

שני מטוסי 'האדיר', שהיו אמורים לנחות בטקס חגיגי בבסיס נבטים שבנגב בשעה 14:04 - המריאו מבבסיס קמרי שבאיטליה רק ב16:00 עקב ערפל באזור • הטקס יתקיים בשעה 19:30
חיים טוויל
י"ב כסלו התשע"ז / 12.12.2016 14:40

מבוכה שכזו: שני מטוסי החמקן ‘אדיר’, שהיו אמורים לנחות בצהרים (שני) בישראל בטקס חגיגי בבסיס חיל האוויר בנבטים – המריאו מבסיס קאמרי באיטליה לישראל מעט לאחר השעה 16:00 אחר הצהריים, לאחר שהמראתם התעכבה בשל תנאי מזג האוויר.

טקס קבלת המטוסים ייערך בשעה 19:30.

בינתיים, בבסיס חיל האוויר ממתינים כאלף מוזמנים שהגיעו במיוחד לקראת הנחיתה ההיסטורית –  שהייתה אמורה להיות בשעה 14:04 – בהם שגרירים, נספחים צבאיים, אלופים לשעבר, ראשי התעשיות הביטחוניות, בכירי צה”ל ועשרות צוותים מכלי התקשורת.

זמן הטיסה בין ישראל לאיטליה נאמד בשלוש וחצי שעות. המטוסים מוטסים בידי טייסים אמריקנים.

ראש אמ”ן לשעבר, האלוף במיל’ עמוס ידלין, אמר לוואלה: “ה’אדיר’ לא ממריא בערפל. לאמריקנים יש את הנוהלים שלהם. זו לא יציאה לקרב. זו יציאה לטיסת העברה, שם מגבלות הבטיחות הן הרבה יותר רחבות”.

שני המטוסים, אשר נושאים את המספרים 901 ו- 902 צפויים לעשות היסטוריה בתולדות חיל האוויר הישראלי. “לא מדובר בעוד מטוס או בעוד כלי טיס. ה-F35I או בשמו העברי ה’אדיר’, הוא משהו אחר שלא הכרנו עד היום ולא נכיר בשנים הבאות”, אומרים בחיל האוויר. “אם עד היום היינו בדור השלישי והרביעי של המטוסים, המטוס הזה, לא רק שהוא דור חמישי, הוא קפיצת דורות רבים קדימה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות