התנהלות שערורייתית בביה”ד הרבני • הדיין צעק על עוה”ד: “אתה חדש בתיק. תשתוק. חוצפן”

פרקליט האישה לא יכול היה להשתתף בדיון בשל דיון משפטי אחר, אבל אב"ד בביה"ד הרבני האיזורי בת"א התעקש: הדיון יתקיים • בצר לה - שכרה האישה פרקליט חדש שזכה לקבלת פנים: "אתה חדש בתיק, עדיף שתשתוק!" • כשאב"ד נלחץ שמא דבריו הוקלטו - החל מסע ההפחדות: "רגע, תעצור רגע, תרשום ההתראה. מישהו מקליט פה את הדיונים?"
יוסף גרינבוים, חרדים 10
י"א כסלו התשע"ז / 11.12.2016 20:57

אין כמעט מי שלא נתקל או שמע, מפי בני משפחה או ידידים, טענות – חלקן מזעזעות – על המתרחש בבתי הדין הרבניים. למרות שבשנים האחרונות, במיוחד תחת מנהל בתי הדין בפועל הרב שמעון יעקובי, חל שינוי לטובה בהתנהלות הדיינים, עדיין עולות לא פעם טענות על התנהלות מקוממת.

בשל צנעת הפרט, לא נציג את המקרה שהגיע אל מערכת חרדים 10 על כל פרטיו. שמות המתדיינים בפני בית הדין, כמו יתר הפרטים, יישארו במערכת.

מדובר בתיק בין בעל לאישה המתנהל בפני הרכב בראשו עומד אב”ד בבית הדין הרבני האיזורי בתל אביב – הדיין רבי אחיעזר עמראני.

לדברי מקורבי האישה, במשך כל הדיונים עברה האישה מסכת ייסורים, תוך ביזוי והשפלה מצד הדיין, אולם מה ששבר את ‘גב הגמל’ היה כאשר האישה ביקשה מבית הדין לדחות דיון שנקבע, משום שעורך הדין שייצג אותה – המצוי בכל ההליכים – אמור להשתתף בדיון בבית משפט אחר ולא יוכל לייצגה בתאריך שנקבע.

אולם, לדברי מקורבים לה, כצפוי, אב בית הדין דחה מכל וכל את בקשת האישה ובא כוחה – וחייב את האישה לבוא לדיון, למרות הידיעה שאין לה בא כוח שיוכל לייצגה בדיון.

אב בית הדין אף כתב בהחלטתו איום: אם האישה לא תגיע לדיון, יושתו עליה הוצאות משמעותיות ואף מעבר לכך.

בצר לה, נאלצה האישה בלית ברירה לגייס  פרקליט חדש נוסף, כדי שייצג אותה בדיון הצפוי. מדובר בעורך דין בעל ניסיון של יותר מ-15 שנה – הוצאה מיותרת וכבדה בעבור האישה.

ואז הגיע הדיון.

במהלך הדין ודברים הודיע אב”ד רבי אחיעזר עמרני לעורך הדין: “אתה עורך דין  חדש בתיק, עדיף שתשתוק!”

האישה, כמו עורך הדין לא האמינו למשמע אוזניהם. האישה שילמה כסף רב לעורך הדין על מנת שייצג אותה בדיון – וכעת עליו לשתוק כי הוא חדש בתיק? בשביל מה מגיע עו״ד לדיונים, אם הוא שותק? מה תפקידו?

אבל הדיין לא התייחס והחל גוער באישה ובעורך דין: “שב… תשתוק… חוצפן…”

בשלב זה, לאחר גערות והשפלות, כנראה נבהל אב בית הדין מהתנהלותו – ופנה אל האישה: “את מקליטה הדיונים? בית הדין מתרה באישה ובבא כוחה, אם יתברר כי אחד מהם הקליט הדיונים הם יישאו בכל חומרת הדין”.

בשלב זה פנה הדיין לקלדן בית הדין:  “רגע, תעצור רגע, תרשום ההתראה – אם אחד מהם מקליט את הדיונים בית הדין ינקוט בכל חומר הדין, לרבות תלונות במקומות המתאימים. מישהו מקליט פה את הדיונים?”

ביה”ד חזר שוב: “אני שואל עוד פעם…”

עורך הדין: “הרב, אני חושב שזה לא כבוד לשאול עורך דין, אם הוא מקליט דיונים… אנחנו שומרים החוק ככתבו וכלשונו”.

ביה”ד: “אני מתרה בך עוד פעם, אם יתברר, אנחנו ננקוט בכל חומרת הדין, לא מקליטים פה דיונים“.

לדברי מקורבים לאישה, בדיון עצמו הכניס הדיין בפי הבעל מילים – כדי שיידע מה לטעון.

עו”ד של האישה: “הרב טוען בשבילו אני לא מבין, זה טענינה, הוא יתום???”

עורך הדין של האישה המשיך: “האם לביה”ד מותר לעלות טענות בשבילו? (-לבעל) להעלות בקשות בשבילו? הוא לא ביקש את זה, בית הדין מבקש את זה, שאלה פשוטה”.

מקורבי האישה: “מדובר בהתנהלות שהיא ביזוי והשפלה לאישה ועורך הדין שמייצג אותה. הדיין לא רוצה לשמוע את טענותיהם ומוציא דברים מהקשרם, התנהלות שזועקת עד לב שמים! הדיין צועק וגוער, לאורך כל הדיונים שהיו עד כה. זו הדרת נשים נוראה”.

מהנהלת בתי הדין הרבניים נמסר בתגובה לחרדים 10: “הטענות המובאות בכתבה מעוותות את המציאות. האישה החליפה במהלך הדיונים 5 עורכי דין, כאשר לקראת הדיון האחרון נשכר עורך דין חדש שהצהיר כי הוא כנראה מופיע לדיון זה בלבד.

“בא הכוח החדש החל לטעון על פסקי הדין שניתנו בעבר והפכו לסופיים. בית הדין הבהיר לעורך הדין כי אין בית הדין מתפקד כערכאת ערעור על עצמו, ובוודאי שלא על בית הדין הגדול”.

בהנהלת בתי הדין אומרים עוד: “מצופה מעורך דין שיידע את המצב העובדתי והמשפטי של התיק בטרם יחל בייצוג. בשלב מסוים בית הדין קיבל רושם שהדיון מוקלט בניגוד לחוק, ולכן בית הדין התרה שעל פי הנהלים אין להקליט דיונים. בית הדין נהג באורך רוח כלפי האישה לאורך כל הדיונים, על אף סירובה לשתף פעולה. ראוי לציין כי עורך הדין לא המשיך בייצוג בתיק זה”.

תגובת האישה: “ראשית, תגובת בית הדין החדשה אינה מדויקת כלל, בלשון המעטה. העובדה היסודית היא כי הדיין קובע כל פעם מועד דיון ולבא כוח האישה יש דיון בבית דין אחר, והדיין מסרב בכל תוקף לשנות את תאריך הדיון שיתאים לעורך הדין של האישה. כל בקשות בא כוח האישה ככל אשר יהיו – נדחות על הסף.

” בעקבות כך נאלצה האישה לקחת בא כוח נוסף ולהוציא הוצאות גבוהות מיותרות. עוה”ד שהיה בדיון האחרון ממשיך לייצג בתיק, כמו כן באי כוחה הקודמים ממשיכים לייצג בתיק, על מנת שהצדק והיושר יצאו לאור במהרה”.

הדפס כתבה

10 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בושה וחרפה שיש כאלו דיינים ו
    11/12/2016 21:27
    בושה
  1. בושה שככה מתנהל בית הדין

  2. דיין עמרני מתל אביב ידוע במעלליו.....
    11/12/2016 21:33
    דין
  3. הוא ידוע גם ידוע במעלליו …וכדאי שיוציאו הכביסה המלוכלכת של הדינים החוצה.

    כל הכבוד לכם!!!

    אשרכם!!!

  4. הבא בתור בית הדין של חיפה
    11/12/2016 21:57
    סוף סוף
  5. חילול ה’ מענים שם נשים בצורה בוטה

  6. בתי הדין הרבניים
    12/12/2016 09:40
    גבר
  7. כמעט כל בתי הדין הרבניים הם כאלו אני גם אנחנו כאלו תלאות וייסורים לא תמיד זה לאישה על פי רוב זה לגברים הדיינים ממש רשעים כל מה שבא להם הם עושים בלי שום מצפון יסחבו אותך כאילו אתה לא קיים ייסרו אותך בכל מה שרק אפשר פשוט למצוץ לך את הדם התעללות.
    יהודים יקרים אני לא מקנה בגיהינום של דייני ופקידי הרבני ברוך השם זכיתי לראות את יד השם איך מי שיתעלל בי שילם בחייו ואני מאמין בן מאמין שגם אלו שעדיין לא ראיתי ועדיין לא שמעתי שהם שילמו על מה שהם עשו וגרמו, השנאה שהביאו ביני לבין אשתי, שלבסוף הם אלו שגרשו אותה ממני, על חורבן בית יהודי פילוג ופירוק משפחה על זה בטח הקדוש ברוך משלם מידה כנגד מידה, אני כמובן בידיים מורמות מעלה מצפה רק ממנו יתברך לישועה ולנקמה .

  8. נו מה
    12/12/2016 10:35
    למדו מבתי המשפט
  9. בתי דין ניו נורמלים עד שלקחו להם את כוח השפיטה של הסמכות התורנית אני כמובן לא יודע במה מדובר אבל ידוע שהם למדו את סה מהגועל של בתי משםט עמים שניחם ששמע עושחם מה שנןל חא תמיד למדינה טו לדופו תלוי לפי הנגיעות שלו

  10. תבדקו מה קורה בירושלים! הכל לפי האינטרס!
    12/12/2016 11:38
    יוני
  11. קירבת משפחה, עור דין מקושר שיכול לקדם את הדיין ויש לדיין פחד או אינטרס להחניף לו, שמים דבר בפי הבעלי דין בלי סדר, חשתי את זה על בשרי כשהדיין פעל כביכול לטובתי אולם משהו לא הריח לי.. לא סבלתי את החוסר יושר הזה היום זה למעני ומחר זה נגדי.. אגב, ברוב המקרים דווקא מחניפים לנשים ובפרט למייצגות ארגוני נשים וד”ל.. אבל זה משתנה כל פעם לפי האינטרס שברובו אינו אינו – חד משמעית – עשיית הצדק והישר! כמו אותו דיין מעונג ומדושן שעובד שעות מועטות ושכרו רב שזעק על אברך מתמיד עצום וירא שמים ששאל מהיכן יביא את הסכומים שמשיתים עליו כשמעולם לא ראה סכומים כאלה בחודש כידוע לכל מי שבתוך עמי יושבת והלה זעק עליו בזחיחות דעת לא מעניין אותי! לך לעבוד – כאילו אם הוא יעבוד ירוויח סכום כזה לחודש .. – וכהנה וזה הפך לדגל בפי הטוענים שלא משנה כמה עני אתה עליך לשלם משכורת לגרושתך (שפעמים מגרשת אותך) אלפי שקלים בחודש וזה עוד במסגרת הכללים ויש קומבינות בלי סוף ואף שבתי משפט אינם יותר טובים חלילה כי התורה אמת אבל חילול השם יש כאן..

    ודיינים צנועים וענוותנים רודפי צדק באמת בלי משוא פנים ומונעים עצמם לדון היכא דאיכא חשש קורבה מעטים הם לצערי

    1

  12. דווקא דיין עדין נפש
    12/12/2016 13:04
    עוזי
  13. אני מכיר את הדיין הזה אישית, כנראה שיש לו על מה לכעוס,אנו לא מכירים את התיק בכדי להגיב להאשמות בכתבה ועדיף לשמוע את תגובתו לפני שמטילים בו רפש לחינם הרב עמרני אדם רגיש לזולת וכל שכן לנשים שסובלות בענייני גיטין, ת”ח גדול ונחבא אל הכלים.

  14. שלמה שטסמן
    12/12/2016 14:51
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  15. גם “דיין” אירגוני הנשים שלמה שטסמן מביה”ד הרבני בת”א מתנהל כך ואף גרוע מכך אך כלפי הגבר/האב!!!
    הוא נותן לאשה לדבר ולהכפיש השקרים וכזבים את האיש וכשהאיש רוצה לדבר הוא משתיק אותו וקורא לו חוצפן וצועק לו לשתוק ובעצם לא נותן לו להעלות את טענותיו!!!
    ושלא לדבר על כך שכל מה שמעניין אותו זה שהאישה תקבל את המזונות אך כשהאיש מעלה טענות לגבי אי קיום הסדרי הראיה וניכור הורי מצד האישה אין הוא נותן לאיש לדבר ואינו נותן לכך שיהווה בכלל דיון בנושא!!!
    ולא נדבר על כך שנותן לאישה את כל הגושפנקא להכניס את האיש למאסר על איחור בתשלום המזונות וכו שכמובן אין זה לפי דין תורה ויש בזה דין מוסר..!!

  16. אולי כדאי שהדיין עמראני ילך ללמוד עריכת דין ....חחח... וכך ידע לנהל דיון
    14/12/2016 19:14
    מוישי
  17. אולי כדאי שהדיין ילמד עריכת דין

  18. מסכן העו
    17/12/2016 22:11
    פלוני
  19. מסכן העו”ד