נתניהו: צריך יותר מינויים פוליטיים כדי שנוכל לשלוט – כמו אצל טראמפ

בישיבת הממשלה התלוננו שרים על הצורך להקים ועדות לאיתור פקידים בכירים - ונתניהו הסכים: "לא נותנים לנהל את המדינה. "אצל טראמפ יש 4,000 מינויים שהם משרות אמון. אצלנו צריכים להיות כמה מאות מינויים" • הוחלט להקים ועדה שתמליץ על שינוי
יוני גרין
י"א כסלו התשע"ז / 11.12.2016 17:25

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (ראשון) בישיבת הממשלה, כי יש לאפשר לראש הממשלה ולשרים לבצע יותר מינויים פוליטיים במשרדי הממשלה – בדומה לשיטה הנהוגה בארה”ב. כך דיווח ברק רביד ב’הארץ’.

“אצל טראמפ יש 4,000 מינויים שהם משרות אמון. אצלנו צריכים להיות כמה מאות מינויים שלא צריך עבורם מכרז. מה שבטוח זה שאצל טראמפ, הפקידים ימלאו את המדיניות שלו. גם אצלנו אנחנו צריכים להיות מסוגלים לשלוט”, אמר נתניהו.

הנושא עלה כאשר השרים גלעד ארדן, יובל שטייניץ ואריה דרעי התלוננו, כל אחד בתורו, על כך שהם מתקשים למנות ולפטר פקידים בכירים במשרדי הממשלה שעליהם הם אמונים, בשל הצורך להקים ועדות איתור למינויים בכירים – והדבר לוקח זמן רב.

השרים זכו לתמיכת ראש הממשלה, שטען כי מינוי בכיר צריך להיות משרת אמון – ללא צורך במכרזים או במשרות אמון.

“לא נותנים לנהל את המדינה”, אמר נתניהו. “עובדה שלא ממנים רמטכ”ל על ידי ועדת איתור ולא ממנים מפכ”ל משטרה בוועדת איתור. במשטרה ובצבא זה עובד נכון”.

בתום הדיון הוחלט על הקמת ועדת בראשות שניים מהשרים: השר יריב לוין המקורב מאוד לראש הממשלה ושרת המשפטים איילת שקד.  בוועדה יהיו חברים גם השרים אריה דרעי ויואב גלנט.

הוועדה תעסוק בהמלצות לשינוי הליך מינוי הפקידות הבכירה במשרדי הממשלה.

ח”כ איילת נחמיאס ורבין מהמחנה הציוני הגיבה: “למרבה הצער מזמן הבנו שטראמפ הפך בעבור נתניהו דמות לחיקוי. נתניהו מחקה את הבוטות של טראמפ, את המחויבות הצולעת של טראמפ לעובדות, שנאתו לזרים, איבתו לעיתונאים ועכשיו הוא רוצה לחקות גם את המינויים הפוליטיים המופרזים שלו”.

היא הוסיפה: “צריך לתת לטראמפ קרדיט, אבל ממה שראינו עד כה לא בטוח כי טראמפ הוא המודל הראוי לחיקוי בעבור ראש ממשלת ישראל. נתניהו רוצה בשירות הציבורי רק את עושי דברו, את אלו המקדמים את האינטרסים הפוליטיים והאישיים שלו, לא מינויים למען הציבור והמדינה.
בשירות הציבורי, במדינה מתוקנת, אמורים לעבוד אך ורק מי שטובתנו לנגד עיניהם ולא אלו שמחכים להוראות מראש הממשלה ושליחיו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות