תביעה: חרדית לחצה על אחותה הגוססת להוריש לבנה את כל רכושה

בתום 'השבעה' נחשפו האחים לצוואתה של האחות וחשכו עיניהם: לטענתם, האחות ובנה זיהו הזדמנות לזכות בהון רב, ולחצו על האחות הגוססת לכתוב מחדש את צוואתה - ולהוריש לאחיין 90 אחוז מרכושה, הנאמד בכ-3 מיליון שקלים, תוך שהם מבטיחים לה: אם תעשי כך - תזכי למקום מובטח בגן-עדן
חיים טוויל
י"א כסלו התשע"ז / 11.12.2016 11:12

אשה רווקה ללא ילדים, לקתה בסרטן סופני, ובערוב ימיה נטלה מינונים גבוהים של משככי כאבים וקנביס רפואי.

לטענת אחיה, אשר הגיש לאחרונה התנגדות לקיום צוואה – אחת מאחיותיו ניצלה היטב את חולשת אחותו הגוססת – וחמסה, לדבריו, יחד עם בנה את ירושתה.

לדברי עו”ד ליאן קהת, המייצגת את האח בתביעתו, האחות ובנה זיהו הזדמנות לזכות בהון רב, והחלו ללחוץ באופן אינטנסיבי על האחות הגוססת, לכתוב מחדש את צוואתה – ולהוריש לאחיין 90 אחוז מרכושה, תוך שהם מבטיחים לה כי אם תעשה כן – תזכה למקום מובטח בגן-עדן.

לדברי עו”ד קהת, מספר שבועות טרם מותה, ובהיותה שרויה בהזיות, ותחת השפעתם של משככי כאבים – חתמה המנוחה על צוואה חדשה, ובמסגרתה הורישה לאחותה ולאחיינה כ-90% מרכושה, הנאמד בכ-3 מיליון שקלים. בנוסף על כך, המנוחה הפכה את האחיין שלה למוטב יחיד בפוליסות ביטוח החיים שלה ואת אחותה לשותפה בחשבונה.

לאחר מותה של המנוחה, ובתום השבעה, נחשפו האחים לצוואתה – וחשכו עיניהם.

לדברי האח שהגיש התנגדות לביצוע הצוואה, תוכנה היכה אותו ואת אחיו בתדהמה, מפני שכמה מהם דאגו לטפל באחות בשנותיה האחרונות ודאגו לכל מחסורה, בעוד האחות החרדית ובנה כלל לא סייעו להם בטיפול.

לדברי עו”ד קהת, מפרטי הפרשה ניתן להבין כי הצוואה האחרונה אותה רשמה המנוחה, בחודש האחרון לחייה – נעשתה תחת השפעת תרופות שנטלו ממנה את צלילות דעתה.

“מעבר לכך, הלחצים שהופעלו על המנוחה, בהיותה על ערש הדווי, כשהיא חלשה פיזית ומנטלית ותלויה בסובבים אותה מהווים ללא ספק השפעה בלתי הוגנת – ומשני טעמים אלה יש לפסול את הצוואה ולקיים חלוקה הוגנת בין יורשיה הטבעיים של המנוחה”, אומרת עו”ד קהת.

בימים אלה הגישה עו”ד קהת לביהמ”ש לענייני משפחה התנגדות לביצוע הצוואה, וכן בקשה לחשיפת מסמכים, על מנת לבדוק מתי וכיצד בוצעו מינויי  המוטבים בפוליסות הביטוח של המנוחה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות