ביטן: “היא לא מתפקדת”. בוקר: לא אצביע על התקציב עד שהוא יתנצל

ח"כ נאוה בוקר מהליכוד נמנעה ביום רביעי מלהצביע נגד הצעת חוק של ח"כ גילאון ממרצ להשוואת קצבת הנכות לשכר מינימום - ופתחה חזית מול יו"ר הקואליציה • אחרי שבשבת אמר עליה "היא שקרנית" - הודיעה בוקר: "לא אגיע להצבעה על התקציב עד שחה"כ ביטן יתנצל בפומבי על רצח האופי שעשה לי"
אבי כץ
י"א כסלו התשע"ז / 11.12.2016 09:45

יו”ר הקואליציה וחברת הכנסת נאוה בוקר – סיבוב שני: העימות בין ח”כ דוד ביטן לחברת הכנסת מהליכוד שהפרה ביום רביעי האחרון משמעת קואליציונית כשנמנעה מלהצביע על הצעת החוק של ח”כ אילן גילאון ממרצ להשוואת קצבת הנכות לשכר המינימום – הולך ומחריף.

בוקר יצאה מהמליאה, מאחר שהיא עצמה מקדמת הצעת חוק דומה לזו של גילאון.

לאחר ההצבעה טענה בוקר כי נענשה בידי יו”ר הקואליציה, וכי בחודש הקרוב לא תוכל להגיש  הצעות חוק.

במהלך אירוע ‘שבת תרבות’, ח”כ ביטן התייחס לבוקר במילים קשות: “היא שקרנית. לא הענשתי אותה והיא עשתה סיבוב על גבי בכל הקשור לתקשורת. היא לא מתפקדת בחברת כנסת, שלא תחפש כותרות על הגב שלי”.

בעקבות דבריו אלה פרסמה ח”כ בוקר תגובה, בה הודיעה כי עד שלא יתנצל – היא לא תצביע בעד תקציב המדינה: “אכן, ח”כ צריך לומר את האמת. כנראה שיו”ר הקואליציה הוא יוצא מהכלל. לא אגיע להצבעה על התקציב עד שחה”כ ביטן יתנצל בפומבי על רצח האופי שעשה לי בעקבות החלטתי המוסרית לא להצביע נגד ציבור הנכים בישראל”.

בוקר הוסיפה: “משך יומיים החלטתי לא להגיב כדי לצנן את האווירה אך יש גבול. נראה שחה”כ ביטן לא היה נוהג כך ולא היה מדבר כך כלפי אף חבר כנסת שהוא גבר, שיעשה חשבון נפש לא רק מולי אלא מול ציבור שלם לו הוא חייב דין וחשבון מדוע שלל ממנו חיים בכבוד מינימלי בשם הפוליטיקה הזולה”.

בפוסט שכתבה בוקר לאחר ההצבעה היא הסבירה: “לעיתים כח”כית אני ניצבת בפני דילמה קשה – האם להפר משמעת קואליציונית או להצביע נגד צו מצפוני. היום בחרתי לפעול לפי צו מצפוני, כשסירבתי להצביע נגד הצעת החוק של האופוזיציה להעלאת קצבאות הנכים שעלתה לקריאה טרומית.

“אל מול לחץ קואליציוני כבד ועונש של חודש שבמהלכו לא אוכל להעלות הצעות חוק – בחרתי בנכים! לא אוכל להרים את ידי נגד הצעת חוק שנותנת לנכים אפשרות לחיות בכבוד, ואם המשמעות של כך היא כעס מצד גורמים כאלה ואחרים – אני מקבלת על עצמי את העונש”.

ההודעה הזו הקפיצה הבוקר את יו”ר הקואליציה – שצייץ בעמוד הטוויטר שלו, תוך צירוף צילום הפוסט של בוקר: “ח״כ צריך לומר את האמת. בניגוד למה שפרסמה, נאוה בוקר לא קבלה כל עונש והניסיון שלה לצייר את עצמה כקדושה מעונה כדי להרשים את ציבור הנכים לא ראוי”.

בוקר אמרה אז בתגובה: “היועצת של ביטן התקשרה ליועצת שלי ומסרה שאם לא אכנס להצביע נגד אענש. שמחה שהעונש בוטל ושביטן מבין את המוסריות”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות