הראשל”צ על גיוס נשים: “רק לבשל ולכבס, שירות לאומי לבנות – אסור”

בשיעורו השבועי בבית הכנסת "היזדים" בירושלים אמר הרראשל"צ הגר"י יוסף כי אסור לנערות להתגייס לצה"ל ואף לא לעשות שירות לאומי בהמשך טען כי אביו הגר"ע יוסף זצ"ל נפטר בגלל חוק הגיוס: "הרב לקח את זה ככה ללב, מי יודע אם לא בשביל זה גם כן נפטר"
יוסף גרינבוים
י"א כסלו התשע"ז / 11.12.2016 08:05

הראשל”צ  הגר”י יוסף יצא אמש (מוצ”ש)  בשיעורו השבועי  נגד גיוס נשים לצה”ל ולשירות לאומי והזכיר כי גם כשההלכה חייבה בעבר יציאת נשים למלחמה היה זה בשביל “לבשל ולכבס”.

הגר”י ציין כי מה שנכתב בהלכה על מלחמת מצווה – שבה “חתן יוצא מחדרו וכלה מחופתה” כוון לתקופה שבה היה “צבא השם”: “הנשים שהלכו שם הלכו לכבס, לא לבשו מדים או מכנסיים, ודאי שלא, הן הלכו הכול בצניעות. הכול בקדושה. לכן, זכו לסייעתא דישמייא. וד אמר יוסף כי “היינו נלחמים, נלחמים, ולא היו מאתנו הרוגים. רק מהאויב היו הרוגים, ניסים ונפלאות היה להם. וזה הפירוש כלה מחופתה, הולכים לבשל, הולכים לכבס, אבל חס ושלום לצבא? להילחם? ודאי שלא”.

הראשל”צ חזר על הפסיקה  כי אין לבנות לשרת בצבא ואף לא לעשות שירות לאומי. “דעתם של כל גדולי הדורות, כולל הרבנים הראשיים לישראל לדורותיהם, שלבנות אסור להתגייס לצבא. לא רק צבא, גם לשירות לאומי. בדבר הזה לצערנו יש קצת רפיון בדבר הזה. זה שיבוש ההשקפה, שיבוש הדעות. צריך לומר בצורה ברורה: ויגבה ליבו בדרכי ה’. אסור להן ללכת לא לצבא ולא לשירות לאומי. אומרים שיש טייסות. אז מה? זה דרך התורה? זה לא דרך התורה”.

הגר”י הוסיף: “האמינו לי, אם היינו הולכים בדרך התורה בכל היינו חוסכים הרבה אסונות שיש כיום. לצערינו הרב לא זכינו ללכת בדרך התורה בכל. ה’ יעזור שה’ יערה רוח ממרומים על ראשי השלטון, שיפתח להם את העיניים”.

הראשל”צ הזכיר כי ‘החזון איש’ “נלחם על גיוס בנות, שלא יהיה גיוס בנות, מי יודע אם לא נפטר מצער מהמלחמה הזו, הוא נפטר מצער שהיה לו על המלחמה על גיוס בנות”. לדבריו כך גם אביו – הגר”ע יוסף זצ”ל – נפטר מהצער שהיה לו על גיוס בחורי ישיבה. “מרן היה לו צער שרוצים לקחת את בחורי הישיבות, מרוב הצער הזה, מי יודע, כמו שהחזון איש נפטר מגיוס בנות, הרב לקח את זה ככה ללב, מי יודע אם לא בשביל זה גם כן נפטר”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות