הפרת אמונים: אישום נגד סגן ראש האגף לחינוך חרדי בי-ם

פרקליטות המדינה הגישה כתב אישום נגד ברוך הלפגוט, סגן ראש האגף לחינוך חרדי בעיריית ירושלים • מואשם שסייע לעמותת 'וזאת הברכה' לקבל קרקע, למרות שבאותה תקופה הלווה לו מנהל העמותה, יעקב ברגר, סכומי כסף מכספי העמותה, והשקיע עבורו בנכסי נדל"ן בחו"ל
חיים טוויל
ח' כסלו התשע"ז / 08.12.2016 09:56

פרקליטות מחוז ירושלים, באמצעות עו”ד חיים פס, הגישה לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד ברוך הלפגוט, סגן ראש האגף לחינוך חרדי בעיריית ירושלים, בגין הפרת אמונים.

במסגרת תפקידו כסגן ראש האגף וכראש התחום הפדגוגי היה הנאשם אחראי, בין היתר, על נושא תקצובם של מוסדות החינוך החרדיים בהיבטים שונים וביניהם, המלצה להקצאת מבנים, המלצה להקצאת תקציבים לתחזוקת מבנים ולשיפוצים – והכל בהתאם לקריטריונים שנקבעו ולהחלטות הוועדות הרלבנטיות בעניין.

על פי כתב האישום, הנאשם פעל לטובת עמותת ‘וזאת הברכה’ בעניין הקצאת מבנה עבור תלמוד תורה בהיותו בניגוד עניינים, ביודעו כי באותה תקופה, מעת לעת, הלווה לו מנהל העמותה, יעקב ברגר, סכומי כסף שונים מכספי העמותה, השקיע עבורו בנכסי נדל”ן בחו”ל – וכל זה בעודו מסתיר את דבר קשריו הכספיים עם ברגר והעמותה מעיני הציבור ומעיני ממוניו.

לפי כתב האישום, “בשנת 2009-2010 לערך ביקשה עמותת ‘וזאת הברכה’ מהועדה כי יוקצה לה מבנה לצורך שימושה אשר היה עד לאותה עת בשימוש של תלמוד תורה ויז’ניץ. הנאשם, פנה מספר פעמים במשך תקופה קצרה לראש אגף החינוך החרדי, מר איתמר בר עזר, בבקשה כי זה ימליץ בפני הוועדה על עמותת ‘וזאת הברכה’ לצורך קבלת הקרקע.

” בר-עזר סבר תחילה כי לא נכון יהיה להקצות את הקרקע לעמותת ‘וזאת הברכה’, אולם בסופו של יום, המליץ בר עזר לוועדה כי הקרקע תוקצה לעמותת ‘וזאת הברכה’.

“הנאשם פעל לטובת עמותת ‘וזאת הברכה’ בהיותו בניגוד עניינים, ביודעו כי באותה תקופה, מעת לעת, הלווה לו מנהל העמותה, מר ברגר, סכומי כסף שונים בעודו מסתיר את דבר קשריו הכספיים עם ברגר והעמותה מעיני הציבור ומעיני ממוניו.

“במעשיו אלו, עשה עשה הנאשם, שהוא עובד ציבור, במילוי תפקידו, מעשה הפרת אמונים הפוגע בציבור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות