לא סופרים אותנו: למה עיתונאים חרדים לא חתומים על העצומה נגד ביבי?

עשרות עיתונאים, בהם בכירים מכל כלי התקשורת, חתמו על עצומה בה הם מתריעים על התנהלותו של ראש הממשלה נתניהו מול עיתונאים וכלי התקשורת • אבל מהעצומה נעדרת קבוצה מרכזית במדיה הישראלית: העיתונאים החרדים • הפרשן יעקב ריבלין לחרדים 10: "זו ההוכחה שביבי צודק, זו ברנז'ה סגורה ומתנשאת החיה בתוך הבועה של עצמה"
אליעזר היון
ח' כסלו התשע"ז / 07.12.2016 22:28

עשרות עיתונאים מכלי התקשורת, חתמו על עצומה בה הם מתריעים נגד התנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מול עיתונאים ואמצעי התקשורת.

“האמירות הללו הן נורת אזהרה חמורה ועדות לאווירה שבה עלול חלילה מישהו להחליט להעביר את מסע ההכפשה הזה גם למישור הפגיעה הפיסית”, התריעו העיתונאים.

בין העיתונאים ניתן למצוא אנשי תקשורת מערוץ 2, ערוץ 10, הארץ, וואלה ואפילו ‘ישראל היום’ – המכונה בלעג בחוגי השמאל “ביביתון”.

אלא שמהרשימה המרשימה בולטת בהיעדרה קבוצה מרכזית בתקשורת הישראלית – העיתונאים החרדים.

“אני אולי אחרון תומכיו של נתניהו”, אומר לחרדים 10 הפרשן החרדי הבכיר יעקב ריבלין. “אבל העובדה שאיש מיוזמי העצומה, לא חשב כלל לפנות לעיתונאות החרדית מוכיחה כי ביבי צודק: זו ברנז’ה סגורה ומתנשאת החיה בתוך הבועה של עצמה”.

ריבלין מצביע על מקרה נוסף בו התקשורת החרדית לא ‘נחשבת’: הנסיעה של הנשיא ראובן ריבלין להודו.

“פמלית הנשיא באופן קונסיסטנטי לא פונה לעיתונאים חרדים לסיקור הנסיעה. דוברת הנשיא טענה שהיא שלחה הזמנה לתקשורת החרדית, אך לא דובים ולא יער”.

לדברי ריבלין, התקשורת החרדית, בפשטות לא ‘נספרת’ במדיה הכללית. זו עסוקה בעצמה ודואגת להגן על נאמניה: “אף פעם לא ראיתי עצומות של עיתונאים על פגיעות קשות כנגד אנשי ציבור. כשזה קורה בלב ליבה של הקסטה, כשפוגעים ברביב דרוקר – הם נזעקים. כשאנשים חיים את עצמם, שלא יתפלאו שנתניהו עולה בסקרים”.

• האם העיתונאים החרדים הנחשבים כאוהדיו של נתניהו היו חותמים?

“אני סבור שחלקם בהחלט כן. צריך לזכור, העיתונאים החרדים אינם תומכים אינסטינקטיביים של נתניהו, רק שבסופו של יום גורלנו קשור בגורלו. לפיד, לו יהיה ראש ממשלה, עשוי לחבור לגורמים עוינים לנו, נתניהו כדי להבטיח את השלטון מוכן לעשות הכל.

“פעם לתמוך בחוק נגדינו אך גם לתמוך בחוק בעדינו. כל תחליף אחר מבחינת האינטרסים שלנו עלול להיות גרוע יותר”.

בר מצווה, אבי בלוםיעקב ריבלין (משמאל) עם הפרשן אבי בלום. צילום: אלי קובין

• האם לדעתך תגובותיו האחרונות של נתניהו ענייניות?

“כשאתה לא יכול להתמודד עם העובדות, הדרך הטובה ביותר היא לטשטש אותם. בנתניהו מטיחים דברים קשים מאוד בחודשים האחרונים. גם אם עשרה אחוז מהם נכונים, אנו ניצבים בפני בעיה.

“אבל נתניהו הודף את אנשי התקשורת אל קטגורית השמאלנים, והתחקירים נשארים בברנז’ה ואולי בקרב מתנגדיו של ביבי, לא בהארד קור שלו. ככלל, נתניהו חושש יותר מבנט ועמונה מרביב דרוקר…”

• אז ביבי יכול לישון בשקט?

“דרוקר מבחינת נתניהו הוא כמו יתוש שמזמזם באוזן. כשזורקים הרבה בוץ משהו עלול להיתפס. הלחץ שהוא יוצר עשוי להניע את המשטרה לחקור.

“אילולי התחקירים הבלתי פוסקים שלו, המשטרה היתה נוטשת את החקירה. באופן דומה, בתחילת שנות ה-90, כשהתפרסמו בידיעות אחרונות התחקירים הבלתי פוסקים נגד שר הפנים דאז אריה דרעי, על ידי העיתונאי מוטי גילת, נאלצה המשטרה להתחיל לחקור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות