לפיד ונתניהו מחליפים מהלומות • ביבי: ניסיון ליצור כותרות

בכנס הרצליה תקף לפיד את ראש הממשלה • נתניהו בתגובה: "אסור שחוסר ניסיון יוביל אותנו" • מקורבי לפיד: "לא ראינו שהניסיון של ראש הממשלה עצר את תכנית הגרעין"
אליעזר היון
י"ב סיון התשע"ד / 10.06.2014 00:14

חילופי מהלומות מילוליות בין ראש הממשלה לשר האוצר על רקע תכניתו המדינית החדשה של לפיד להיפרדות מהפלשתינים.

העימות הוורבלי בין השנים החל עם הצגת תכניתו של לפיד ביום ראשון בכנס הרצליה, כאשר על רקע הקיפאון המדיני תקף בחריפות את המצב המדיני שנוצר ואת ראש הממשלה עצמו. לפיד קרא להקפיא את הבנייה בהתנחלויות, בעיקר באלו שלא יישארו בידי ישראל בהסדרים מדיניים. לפי לפיד הגיע הזמן שישראל תחליט מה הן גבולותיה ותשרטט אותם.

בהקשר ליחסי ישראל-ארה”ב אמר שר האוצר: “העובדה שהממשל האמריקני החליט, בניגוד לעמדתנו, לפתוח בדיאלוג עם ממשלת חמאס-פתח היא הוכחה נוספת לכך שאנחנו נמצאים במשבר חסר תקדים ביחסינו עם ארצות הברית. המשבר הזה הוא תוצר של התנהלות בעייתית ולעתים מזלזלת מצידנו, אבל עדיין אפשר – וצריך – להחזיר את היחסים המיוחדים שלנו עם ארצות הברית למסלול הנכון”.

ראש הממשלה נתניהו לא נותר חייב והיום הגיב בסרקסטיות לתכניתו של לפיד. הוא ציטט את דבריו של לפיד עצמו ערב הבחירות כי “אסור לנו לחזור על הטעות ההיסטורית של השמאל הישראלי שתמיד מודיע מראש על מה הוא מוכן לוותר לא כך מנהלים משא ומתן, בטח לא באזור שלנו”.

נתניהו אמר: “אכן אסור שחוסר ניסיון במשא ומתן, וחוסר ניסיון בביטחון, יובילו לתכנית פזיזה שהתוצאה שלה תהיה כמו זו של הנסיגה החד צדדית בעזה”. עוד הוסיף ראש הממשלה כי הוא לא עוסק בפרשנות מדינית. “אני מופקד ועוסק בביטחון אזרחי ישראל ואמשיך להוביל את המדינה באחריות ובשיקול דעת”.

בסביבתו של יאיר לפיד שמעו את היגדיו הציניים של ראש הממשלה ואמרו: “ניסיונו הרב של ראש הממשלה לא הביא אותנו עד היום קרוב יותר לשלום, לעצירת תוכנית הגרעין האיראנית או לחידוש היחסים עם טורקיה”.

בסביבתו של ראש הממשלה לא נשארו חייבים גם הפעם, ומיהרו להגיב על דברי לפיד: “ההתבטאויות הפזיזות האלה נראות יותר כמו ניסיון ליצור כותרות, ולא כמו תכנית רצינית ואחראית שיש בה ממש, והציבור מבין את זה”.

לסכסוך בין שני האישים התייחס היום גם יו”ר ישראל ביתינו אביגדור ליברמן כשאמר: “מה שקרה אתמול, כשארבעה שרים בכירים מופיעים זה אחרי זה וכל אחד מדבר על כיוון מדיני אחר לגמרי, היה מחזה גרוטסקי”. לדבריו, “כך לא יכולה להיראות מדיניות של ממשלה. חייבים לחתוך ולאמץ תוכנית מדינית אחת שתחייב את כל מרכיבי הממשלה. אני אומר לראש הממשלה שצריך לעשות זאת בהקדם, כי אם לא נעשה את זה ביוזמתנו ניגרר לכך שלא מרצוננו ולא בטובתנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות