שוב פלונטר: קשיים בהעתקת תושבי עמונה לחלקות סמוכות

למרות הבטחת ראש הממשלה שבתיהם של תושבי עמונה שיפונו יועתקו לחלקות סמוכות - כעת מתברר: יש בעיה משפטית • נגד שתיים משלוש החלקות שאליהן תוכנן להעביר את 42 המשפחות הוגשו תביעות מצד פלשתינים במערכת המשפטית מנסים כעת לגבש חלופה של הרגע האחרון
יוני גרין
ו' כסלו התשע"ז / 06.12.2016 21:55

האם מתווה העתקת עמונה לנכסי נפקדים יורד מהפרק? בחדשות 2 דווח הערב (שלישי) כי תושבים פלסטינים מהכפר סילוואד הגישו תביעת בעלות והתנגדות להעברת תושבי היישוב עמונה אל שתיים מתוך שלוש החלקות שיועדו לביצוע מתווה ‘נכסי נפקדים’ – בטענה שהחלקות שייכות להם.

לדברי גורם בכיר המצוי בסוגיה, בעקבות הגשת תביעות הבעלות עלול מתווה נכסי נפקדים לקרוס, מאחר שלא נותרו בסביבת עמונה חלקות קרקע שניתן כרגע להעביר אליהן את  42 המשפחות מהישוב – האמור להתפנות, בהוראת בג”ץ, עד סוף החודש.

“הפתרון הזה של שלוש החלקות – מת”, אומר הבכיר. “נכון לרגע זה אין לאן להעתיק את התושבים, אין קרקע להכשיר להעתקת הקרוואנים”.

למרות זאת מנסים במערכת המשפטית למצוא חלקות קרקע, גם כאלו שלגביהן הוגשו התנגדויות, שניתן יהיה בצורה כזו או אחרת להעביר אליהן את התושבים.

עם זאת, הגורם הבכיר מבהיר הערב, כי כלל לא בטוח שניתן יהיה למצוא חלקות קרקע שכאלו, וכי יתכן שמתווה נכסי נפקדים יקרוס כולו ולא יהיה מנוס מהרס הישוב עמונה והורדתו מההר עליו הוא יושב היום.

מתווה ‘נכסי נפקדים’ בנוגע לישוב עמונה היה חלק מההסכם שהושג בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר החינוך נפתלי בנט, במסגרתו הוסר ‘סעיף עמונה’ מחוק ההסדרה, לפני שאושר אתמול בקריאה טרומית במליאת הכנסת – והפלונטר החדש ודאי לא מסייע לממשלה במאמצים להרגיע את השטח לקראת הפינוי הקרב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות