מחבלים על אופנועים, קומנדו מהים: תרחישי האימים של צה”ל • צפו

אוגדת עזה תרגלה מגוון תרחישים ביטחוניים, כחלק מהפקת לקחים שבוצעה לאחר 'צוק איתן', ובהם פיגועי מנהרות ופלישה מהיום והאוויר • המטרה: בחינת יכולת התגובה של גופי הביטחון והרשויות המקומיות לתרחישים, ללא התרעה מוקדמת • קצין בכיר: "התרגיל בנוי על פי מודל שבו לא הייתה התראה מקדימה ומחבלים השתלטו במפתיע על ישוב"
חיים טוויל
ו' כסלו התשע"ז / 06.12.2016 15:53

תרגיל צה”ל בדרום: בשעה שתיים לפנות בוקר (שלישי) החלה אוגדת עזה, בפיקודו של תת-אלוף יהודה  פוקס, בתרגיל במרחב הרצועה – כולל בערים אשקלון, שדרות, אופקים ונתיבות.

מדובר בתרגיל שתוכנן מראש ונבדקו בו מגוון תרחישים ביטחוניים, כחלק מהפקת הלקחים שבוצעה לאחר מבצע ‘צוק איתן’.

התרחישים שנבחנו בתרגיל כללו: חדירות לוחמי קומנדו ימי של חמאס מרצועת עזה, הפרת המרחב האווירי של ישראל וניסיון להוציא לפועל פיגועים דרך מנהרות ובאמצעות אופנועים.

אחת ממסקנות התחקיר של התקרית שהתרחשה בחוף זיקים במבצע ‘צוק איתן’, במהלכה חוסלו חמישה צוללנים שחדרו לישראל, התמקד בשיתוף הפעולה בין חיל הים, כוחות היבשה וחיל האוויר, והיכולת לזהות חדירת צוללנים ולפגוע בהם במהירות.

“התרגיל בנוי על פי מודל שבו לא הייתה התראה מקדימה לחדירת ומחבלים שהשתלטו במפתיע על ישוב כלשהו”, אומר קצין בכיר. ”בדקנו את תרחישי ההגנה השונים כולל מנהרות, חדירה מעל פני השטח, חדירה ימית או אווירית ועוד”.

כמו כן תורגלו הגעת כוחות תגבור, כניסת כוחות נוספים לשטח וקבלת אחריות של המשטרה, ושאר גופי החירום השונים.

הקצין בכיר אמר עוד, כי מאז מבצע ‘צוק איתן’ ניכר שילוב הדוק יותר בין כוחות הקרקע לבין כוחות הים והאוויר, וניכר שילוב טוב יותר בין הצבא לבין המשטרה והשב”כ.

תרגיל בדרום, צה"ל

תרגיל בדרום, צה"ל

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות