אמן ישראלי הציב בככר רבין פסל מוזהב ענק בדמותו של ביבי נתניהו

האמן, שביקש לשמור תחילה על אנונימיות, מיקם את הפסל שגובהו ארבעה וחצי מטרים בסמוך לעיריית ת"א במטרה לעורר דיון על חופש הביטוי • עבד על הפסל במשך כשלושה חודשים בהם הרכיב אותו מעץ ופולימרים לפני שהזהיב אותו • האמן: "המטרה היא לבחון את גבולות חופש הביטוי - מה קורה כשאני מציב פסל כזה?" • נדרש לפנותו
אריה ריבקינד
ו' כסלו התשע"ז / 06.12.2016 08:37

פסל מוזהב של ראש הממשלה בנימין נתניהו,  המתנשא לגובה של ארבעה וחצי מטרים, הוצב הבוקר (שלישי) בכיכר רבין בתל אביב.

הפסל הוצב על ידי האמן  הישראלי איתי זליאט, שבתחילה ביקש לשמור על אלמוניות. “בדרך כלל אני עוסק בנושאים של חופש ובחירה חופשית באמנות שלי, אבל כל התהליכים שקורים מסביב לא אפשרו לי להמשיך לעבוד על מה שאני עובד בדרך כלל”, סיפר האמן לחדשות 2 Online. “רציתי להוציא גם את זה דרך האמנות שלי”.

האמן עבד על הפסל במשך כשלושה חודשים בהם הרכיב אותו מעץ ופולימרים לפני שהזהיב אותו.

לדברי האמן, הצבת הפסל, הוא רק התחלה של סדרת פעולות אמנותיות. “המטרה היא לבחון את גבולות חופש הביטוי בישראל 2016 – מה קורה כשאני מציב פסל כזה? האם זה גורר סנקציות, כמו מעצר למשל, או שרק יסירו אותו?”, הוא מסביר. “כמו כן, אני רוצה לבחון את האינטראקציה שלו עם הקהל, לאן אנשים לוקחים את זה”.

לדבריו, הוא פעל על דעת עצמו ולא קיבל אישור מהעירייה להציב את הפסל.

עיריית תל אביב הדביקה הודעת התראה לפני קנס על פסל המחאה, בדרישה לפנותו עד השעה 12:58 בצהריים. אם האמן לא יפנה את הפסל, העירייה תפנה אותו בעצמה ותשית את העלויות עליו.

פסל נתניהו, מוזהב

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    האם הוא חשב להציב פסל של רבין עם בקבוק ויסקי ביד?
    06/12/2016 11:00
    שואלת
  1. או שכאן נגמרים חופש הביטוי והיצירה?