ר”מ מ’עוד יוסף חי’ יועמד לדין בכפוף לשימוע בגלל מאמרי דעה

הרב יוסף אליצור יוזמן לשימוע אצל היועמ"ש בשל חשד להסתה לפעולות אלימות נגד ערבים, בשני מאמרים שכתב באתר האינטרנט החדשותי 'הקול היהודי'
חיים טוויל
ה' כסלו התשע"ז / 05.12.2016 20:50

פרקליטות מחוז מרכז-פלילי הודיעה לרב יוסף אליצור, כי היועץ המשפטי לממשלה, ד”ר אביחי מנדלבליט, שוקל העמדתו לדין, בכפוף לשימוע, בגין עבירות הסתה לאלימות. ההחלטה בעניין זה התקבלה על ידי היועץ המשפטי לממשלה, כפי שנדרש על פי דין, וזאת נוכח אופי העבירות המיוחסות לחשוד המשיקות לחופש הביטוי.

על פי חומר הראיות בתיק, בתקופה הרלוונטית, שימש החשוד כרב ומורה בכיר בישיבת'”עוד יוסף חי’ ביצהר, וכן מורה של בני נוער במועצה האזורית שומרון, והיה בעל טור דעה קבוע באתר האינטרנט החדשותי ‘הקול היהודי’.

לפי הפרקליטות, בשניים ממאמרים שפרסם במהלך חודש מאי 2013, הסית לפעולות אלימות נגד ערבים.

כך, למשל, יממה לאחר רצח אביתר בורובסקי ז”ל, תושב יצהר, בצומת תפוח, פרסם מאמר דעה בו כתב בין היתר: “ישנה תופעה ההולכת ומתרחבת של פעולות שעושים יהודים חמים כנגד האויב. אפשר לראות בכך מעשים נואשים של ציבור שנדחק לפינה, אבל מי שיתקרב יבחין כי מדובר בניצנים של ציבור הולך וגדל שלוקח אחריות על בטחון היהודים.. העיקר הוא שהולך ומתרקם ציבור שיש לו חזון אחר, חזון של שלטון שמייצג את העם היהודי….. הפעולות הללו אינן נובעות מייאוש; הן מעשים ראשוניים של הרמת ראש על ידי ציבור חדש”.

החשוד יוזמן להשמיע את טענותיו בהליך שימוע שיתקיים בפרקליטות מחוז מרכז (פלילי), ככל שיחפוץ בכך, ולאחר מכן תתקבל החלטה סופית של היועץ המשפטי לממשלה בעניין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות