טייקון הולך לכלא: בית המשפט גזר שנתיים מאסר בפועל על נוחי דנקנר

השופט חאלד כבוב גזר שנתיים מאסר בפועל ושנה מאסר על תנאי על בעל השליטה לשעבר בקונצרן אי די בי, איש העסקים נוחי דנקנר • "קשה לאמוד את הנזק שנגרם לציבור. זו לא מעידה חד פעמית"
חיים טוויל
ה' כסלו התשע"ז / 05.12.2016 10:10

מאיגרא קמה לבירא עמיקתא: בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר הבוקר (שני) עונש של שנתיים מאסר בפועל, שנה מאסר על תנאי וקנס של 800 אלף שקל על איש העסקים נוחי דנקנר, מי שהיה בעל השליטה בקונצרן אי.די.בי – בשל פרשת הרצת מניות הקונצרן.

השופט הורה גם על עיכוב ביצוע של העונש למשך 45 ימים.

דנקנר הורשע לפני כחודשיים בכל סעיפי האישום נגדו – השפעה בדרכי תרמית על תנודות שערי נייר ערך, הנעה או ניסיון להניע לרכוש ניירות ערך, עבירות דיווח ואיסור עשיית פעולה ברכוש אסור.

השופט חאלד כבוב ציין בהכרעת הדין: “קשה לאמוד את הנזק שנגרם לציבור, אך אין זה קשה לקבוע שהנאשמים פגעו בעיקרון יסוד בסיסי של שוק הון יעיל והגון. לא מדובר בחברה זניחה”.

הוא הוסיף: “זו לא מעידה חד פעמית. אלו סכומים של עשרות מיליוני שקלים במשך שלושה ימים ושכללו פגישה בבית של נוחי. נוחי הקים חמ”ל להצלחת ההנפקה הוא שלט באי.די.בי ביד רמה ובמקביל שטרום ניסה להשפיע על המסחר בבורסה באמצעות הכספים של נוחי. הכל היה מלאכותי”.

השופט כבוב ציין בנימוקי גזר הדין גם את זכויותיו של דנקנר, את תרומתו הגדולה לחברה הישראלית, ומנגד את אובדן מפעל חייו ואת המתקפה התקשורתית הקשה נגדו.

יחד עם דנקנר הורשע גם הברוקר איתי שטרום, ששיתף אתו פעולה ופעל עבורו בפרשה. הוא נשלח לשנת מאסר ונקנס ב-500 אלף שקל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות