האם החרם על הפלס נשבר? פרסום מודעה הוביל ליוזמת חרם על ‘טעמן’

מודעה של חברת 'טעמן' עם לוגו של משרד הפרסום 'גל אורן' בעיתון 'הפלס', עוררה את זעמם של פעילי שטח בציבור הליטאי - הקוראים לחרם על החברה • 'גל אורן' לחרדים 10: "המודעה מלפני שנה. יכול להיות ש'טעמן' פרסמו עכשיו לבד - לא דרכינו" • גם בטעמן מכחישים כי שיגרו את המודעה לעיתון
נוחי גולד
ד' כסלו התשע"ז / 04.12.2016 14:50

 משחק ‘מחבואים’ חדש? בגיליון יום שישי של ‘הפלס’, ביטאון הפלג הירושלמי, פורסמה מודעה של חברת ‘טעמן’, עם לוגו של משרד הפרסום ‘גל אורן’.

פרסום המודעה, בעיתון המוחרם על ידי גדולי התורה של הציבור הליטאי, עורר זעם בקרב מי שמכונים ‘פעילי שטח’ המזוהים עם תנועת דגל התורה, שהקימו בתגובה ‘מטה מאבק’ מיוחד והכריזו על החרמת חברת ‘טעמן’ – “לאחר שפרצו גדר ראשונים ופרסמו בהפלס”.

בהודעה שהפיץ מטה המאבק נאמר: “אנו, רבבות בני התורה, מכריזים ואומרים: היה לא תהיה! כולנו, ללא יוצא מן הכלל, מחרימים בחרם גמור את כלל מוצרי חברת טעמן ונעדיף לצרוך מוצר של כל חברה מתחרה. בל יהין שום בן תורה אשר נשמע לציוויים של רבותינו שליט”א לצרוך מוצר זה. ולקיים בזה ציווי רבותינו: ‘יש ליידע המפרסמים שהם עלולים ליתן יד לחילול שם שמים ותמיכתם בדבר הפסול הזה'”.

יודגש, כי היוזמה להחרים את ‘טעמן’ אינה של גורמים רשמיים בתנועת ‘דגל התורה’.

במשרד הפרסום ‘גל אורן’ מכחישים כל קשר למודעה שהתפרסמה בביטאון הפלג הירושלמי.

אריה פרנקל אומר לחרדים 10: “כל החודשים האחרונים טעמן לא עובד איתנו. אני חושב שהפרסום האחרון של טעמן היה לפני 3-4 חודשים”.

• אבל אתם חתומים על המודעה.

“נכון,  אנחנו חתומים על המודעה שהתפרסמה, אבל זה מלפני שנה. יכול להיות ש’טעמן’ פרסמו עכשיו לבד – לא דרכינו. אנחנו”, מדגיש פרנקל, “כמו כל משרדי הפרסום החרדים – לא מפרסמים בהפלס. אני לא חושב שיש משרד פרסום חרדי שמפרסם בהפלס”.

• האם, לדעתך, יכול להיות שזו שיטה חדשה – לפרסם ואחר כך להכחיש?

“אנחנו לא משחקים את המשחק הזה. אנחנו משרד מכובד ולא פתחנו את שערינו תמול שלשום. אנו קיימים כבר למעלה משני עשורים. לא יעשה כן במקומינו. אני לא יודע על אחרים, אנחנו לא עושים את זה. אני לא מכיר משרד פרסום שיבוא ויאמר שכל מה גדולי ישראל אמרו לא שווה כלום. והפרסומים בהפלס, כידוע גדולי ישראל אסרו את הפרסום”.

חרם, טעמן

גורם בכיר בחברת טעמן מכחיש גם הוא, בתגובה, את פרסום המודעה. “המודעה לא נשלחה על ידי החברה”, הוא מדגיש.

נציין, כי גם במודעות קודמות שפורסמו בעיתון, הכחישו חברות כי פרסמו ב’הפלס’ – ואף היו מי ששיגרו הודעות מטעם עורכי דין אל הנהלת העיתון.

ב’הפלס’ הגיבו כבר הבוקר על הכחשות המפרסמים בלגלוג: “נמסרת בזאת מודעה גלויה ונחרצת. גזרו ושמרו. כל הפרסומות המודפסות בגיליונות הקודמים והבאים, לא היו ולא יהיו. הן פשוט לא קיימות. מוכחשות הן למפרע. די עם כאבי הלב ותחושות הזעם למראה מפרסם נוסף שהבין כי אין תחליף לעוצמת הפרסום ב’הפלס’.

“תירגעו, הנה לפניכם הודעה והודאה כי הכל מוכחש לחלוטין. לא ראיתם כלום. אין גזירת גיוס ואין מודעות בהפלס.

“מיום כיפורים שעבר עד יום כיפורים הבא, כולהון שביקין ושביתין, לא שרירין ולא קיימים, פרסומיהם אינם פרסומות ומודעותיהם אינם נקראות. ובאם אשכח לתנאי מודעא זו או אחרת, אני מתנה עליהם שיהיו כולם בטלים ומבוטלים ולא יהון חלין כלל אלא ייבטלו וייחשבו הפקר כעפרא דארעא.

“ואי אפשר לפורטם, כי רבים הם, על כן יהיו בעיניכם כאילו הייתי פורטם”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שימשיכו עם הפאניקה שלהם
    04/12/2016 19:09
    מהצד
  1. תחילה המערכה היו הם כביכול המתונים, והיה להם את הכח המוביל, ובריונים בינהם כבשו את פני השטח, ואין שום אדם ממוצע שמשוכנע בצדקת דרכם, הם שלטו והיה חשוב להם לשלוט טוטלית וזכו לפילוג נגדם, יאמר ברורות כבודם במקומם מונח אבל הם לא עוד מנהיג אחד לצבור, והם גרמו לזה בעצמם, הם הכתירו את מרן הגרי״ש למנהיג האחרון ואת הגר״ש למנהיג מוכר!

    • יוסי   06/12/2016 23:43

      לא מוסיף כבוד לאף אחד
      וברור שאם כל אנשי הפלס יקנו רק טעמן הרווח יגדל

  2. פרסום בלי הזמנה
    09/12/2016 03:47
    מ ש ב
  3. שטויות הפלס גם פעם פרסם מודעה שכאילו אני שלחתי. וכמובן שלא היה ולא נברא.
    כנראה רצו למחאות את העיתון אז פשוט העתיקו מפרסומים בעיתונים אחרים וכדומה