אסון ‘קו 402’: נהג ‘אגד’ חיים ביטון הורשע בגרימת מותם של 6 מנוסעיו

חיים ביטון, נהג חברת 'אגד', הודה והורשע בית משפט המחוזי בירושלים, במסגרת הסדר טיעון, בשישה סעיפי עבירה, בהם גרימת מוות ברשלנות, פזיזות, נהיגה ברשלנות ובמהירות בלתי סבירה בתאונה הקשה נהרגו שישה נוסעים ותשעה נוספים נפצעו • את הטיעונים לעונש ישמע בית המשפט בחודש מרץ
חיים טוויל
א' כסלו התשע"ז / 01.12.2016 17:04

חיים ביטון, נהג קו 402 של חברת ‘אגד’ שגרם למותם של שישה נוסעים בחודש פברואר, הודה והורשע היום (חמישי) בבית משפט המחוזי בירושלים, במסגרת הסדר טיעון, בשישה סעיפי עבירה, בהם גרימת מוות ברשלנות, פזיזות, נהיגה ברשלנות ובמהירות בלתי סבירה.

לפי הסדר הטיעון – שעדיין לא קיבל את אישור בית המשפט, ביטון ירצה ארבע שנות מאסר, ורישיון הנהיגה הציבורי יישלל ממנו לצמיתות.

ביטון אמר בבית המשפט: “כתב האישום על כל סעיפיו מוכר לי, ואני מודה בכל כתב האישום המתוקן ובכל העבירות הרשומות בו”.

את הטיעונים לעונש ישמע בית המשפט בחודש מרץ.

משפחות הקורבנות אישרו את עסקת הטיעון שהציגה הפרקליטות.

בתאונה הקטלנית, שהתרחשה בעת שהאוטובוס נסע מירושלים לבני ברק על כביש 1 נהרגו ישראל וינברג, אהרן מרדכי כהן, יעקב מאיר חשין, לוי יצחק אמדדי , לאה מלמוד וחנה פרנקל ז”ל.

הכלה שרי שפרלינג – שאמש חגגה בבניני האומה את חתונתה – נפצעה באורח קשה וידה נקטעה, ושמונה נוסעים נוספים נפצעו קל.

לפי כב האישום, התאונה התרחשה כאשר האוטובוס “עבר את מחלף לטרון לכיוון מחלף ענבה, עת עבר ליד משאית שעמדה בשול הכביש, כשאורות הדרך שלה דולקים ואורות המצוקה נראים למרחק, כשכמעט כל רוחבה מצוי בשוליים והיא בולטת, עם חלקה השמאלי, לתוך הנתיב הימני כ-11 ס”מ בלבד.

למרות שניתן היה להבחין במשאית ממרחק של כ-840 מטר לכל הפחות, ביטון “הבחין במשאית באיחור כשהאוטובוס מצוי במרחק של כ-30 מטר לערך מהמשאית. רק אז הסיט הנאשם את האוטובוס חזרה לנתיב הימני ואולם פגע במשאית עם חלקו הימני קדמי של האוטובוס בחלקה האחורי שמאלי של המשאית ובמנוף הממוקם שם, כתוצאה ממהירות הנסיעה של האוטובוס ועוצמת ההתנגשות, המשיך האוטובוס להתקדם, תוך שחלקה האחורי שמאלי של המשאית והמנוף חודרים לתוך צדו הימני של האוטובוס.

“כתוצאה מכך, הדופן הימנית של האוטובוס התעוותה, נדחפה לאחור ובחלקה נהרסה לחלוטין וחלק מהמושבים בצד ימין של האוטובוס נעקרו ממקומם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות