חזית חדשה: רבני הציונות הדתית הכריזו מאבק על שילוב נשים בקרבי

רבנים בכירים מהציונות הדתית נלחמים בהרחבת שירות הנשים בצה"ל לחיל שריון: החליטו להחריף את המאבק ואף ליצור משבר קואליציוני על מנת למנוע את הפקודות החדשות • "יש פה פקודה שכופה על חיילים מסורתיים ודתיים להתנהג שלא כאמונתם"
חיים טוויל
כ"ט חשון התשע"ז / 30.11.2016 09:49

הזעם  בהנהגת הציונות הדתית על האפשרות ששירות הנשים בצה”ל יורחב גם לחיל שריון מוביל לראשונה גם לצעדים מעשיים: לפי דיווח בגל”צ, בוועידה שנערכה אתמול (שלישי), בה נכחו שורה ארוכה של רבנים בכירים, הוחלט לצאת למאבק משותף בחזית אחידה נגד פקודות הצבא החדשות בנושא שילוב הנשים והגדודים המעורבים.

בפגישה עלו טענות קשות נגד הרמטכ”ל ודובר צה”ל.  הרבנים טענו כי המהלכים אחרונים מעידים על איבוד ערכי צה”ל ומהווים קו אדום חמור שכל רבני ישראל מתנגדים לו.

בין הרבנים שהשתתפו בפגישה היו הרב דב ליאור, רבה של צפת שמואל אליהו והרב מרדכי שטרנברג, ראש ישיבת הר המור.

הרב דב ליאור אמר: “זו אינה בעיה רק של החיילים הדתיים והמסורתיים אלא זהו איבוד של ערכי צה”ל. ערך השיוויון הפך להיות משמעותי יותר מהמבצעיות. יש פה טשטוש נורא והחלשת הצבא. יש פה פקודה שכופה על חיילים מסורתיים ודתיים להתנהג שלא כאמונתם. זה דבר שלא היה מעולם”.

הרב שמואל אליהו אמר: “על ראש הממשלה, שרים וח”כים להתערב בסוגייה ולמנוע פגיעה חמורה בלכידותו של צה”ל”. הרב שטרנברג הוסיף: “הפקודה הזו היא לא מוסרית, היא פוגעת בעם ופוגעת בתפקיד האישה. האם זהו תפקידה של האישה לא להיות אמא? יש פה שינוי של האמת הפשוטה שברורה לכל יהודי”.

מבחינת הרבנים, כך עלה בוועידה,  מדובר בעילה למשבר קואליציוני שלא נופלת מסוגיית עמונה. בכוונתם גם לפנות גם לרבנות הראשית, כדי שתעזור מבחינתם “במלחמה על כבודה של המדינה”.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    השבוע בפרשתנו פרשת תולדות יש הכל מהכל בן שיצא לתרבות רעה
    01/12/2016 23:54
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. השבוע בפרשתנו פרשת תולדות יש הכל מהכל בן שיצא לתרבות רעה, ריב בין אחים וכו.. .
    דבר אחד אין. צבא!! … איך קורה מצב שעשיו בן ליצחק אבינו נכד לאברהם אבינו יצא לתרבות רעה ללא מגע וחשש מגע אינטרנט ודומיו???
    מכאן הוכחה כי בזמן עשו כבר היה “צהל” השמד אחרת איך הוא התקלקל?