יהודים גורשו מקבר דוד המלך כדי שנוצרים יוכלו לערוך ‘מיסה’

יהודים שהגיעו הבוקר להתפלל בקבר דוד המלך, לא האמינו שזה קורה להם: הם נדרשו לעזוב את המקום כדי לאפשר לכמרים ונזירות לערוך טקס תפילה נוצרי על יד הקבר
נחמן וייס
י"א סיון התשע"ד / 09.06.2014 16:54

יהודים שהגיעו הבוקר (שני) להתפלל בקבר דוד המלך, לא האמינו שזה קורה להם: הם נדרשו לעזוב את המקום על ידי כוחות הביטחון, כדי לאפשר לקבוצת כמרים ונזירות לערוך טקס תפילה נוצרי על יד הקבר.

כפי שדווח מוקדם יותר בחרדים10 מתנהל קמפיין אגריסיבי על ידי המטה למען קבר דוד המלך, לקראת מחאה המונית כנגד כוונת הממשלה להעביר את מתחם הקבר לידי הנוצרים. מאבק דומה מתנהל על ידי עמותה שבראשותה עומד נכדו של הגר”ע יוסף זצ”ל. המאבק שמנהלים המטות הוא על  חדר בקומה השנייה במתחם, המכונה ‘חדר הסעודה האחרונה’, בו החלה אתמול פעילות נרחבת של טקס פולחן נוצריים. אלא שבעוד הם נערכים למחאה על המפלס העליון, הופתעו לגלות כי כבר הבוקר, גלשה הפעילות למתחם הקבר במפלס התחתון, כשהמתפללים במקום מוצאים כאמור, לטובת קיום הטקס הנוצרי.

קיומו של הטקס היום בשטח סטירילי מיהודים, עומד בניגוד לכל הצהרות הממשלה בחודשים האחרונים, כי היא איננה מתכוונת למסור את הקבר לידי הכנסייה.

דוברי מטות המאבק מספרים כי מתוכננים עוד גל של פולחנים נוצרים וריטואליים דתיים במתחם הקבר.  “אנו נקיים מחאה כנגד המדיניות המסוכנת הזו” מבטיחים הפעילים.

לחרדים10 נודע, כי על אף הכחשותיה התקיפות של ממשלת ישראל על מסירת הקבר לידי הכנסייה הנוצרית –  בוצעו שלל שינויים במקום, כמו השתלטות על קופות הצדקה לפיתוח המקום, ומצלמות שנפרסו ומתעדות את כל הפעילות באתר.

תהלוכת נזירות לכיוון הקבר

תהלוכת כמרים לכיוון הקבר בליווי משטרה

שוטרים בכניסה לאחר פינוי היהודים מהמתחם

נזירות יוצאות לאחר המיסה בקבר

ילדי בית ספר מפונים מהמתחם

יוצאים מהקבר עם רומחים וצלבים

יוצאים מהקבר עם רומחים וצלבים 4

יוצאים מהקבר עם רומחים וצלבים 3יוצאים מהקבר עם רומחים וצלבים 2

IMG-20140609-WA0007

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות