בשורה: ה-‘בום’ יטוס מתל אביב לניו יורק – בארבע שעות בלבד • צפו

חברת סטרטאפ מקולורדו הצגיה השבוע אבטיפוס מוקטן בשם ה'ביבי בום' שמסוגל לנוע במהירות של 2.2 מאך - כלומר, 2,333 ק"מ לשעה • המטוס העל קולי יוכל לשאת רק כ-60 נוסעים, והמחיר ההתחלתי יעמוד על 5,000 דולר לטיסה מלונדון לניו יורק וחזור
דוד ליבוביץ
כ"ז חשון התשע"ז / 28.11.2016 21:27

כל מי שנסע לניו-יורק אי-פעם בחייו יודע כי מדובר בלא פחות מסיוט. הנסיעה הארוכה – 12 שעות – המחנק במטוס, הצפיפות, האוכל הדוחה, וצווחות הילדים.

אבל לא עוד.

חברת סטארט אפ מקולורדו בשם Boom Technology, שמקווה להשיב את ימי הזוהר של הטיסות העל-קוליות, חשפה השבוע אבטיפוס מוקטן למטוס העל קולי XB-1. כך דווח באתר מאקו.

האבטיפוס שמכונה Baby-Boom הוא כשליש מגודלו את מטוס הנוסעים העל-קולי המתוכנן של החברה, שיוביל נוסעים מניו יורק ללונדון בתוך שלוש שעות ועשרים דקות, במהירות של 2.2 מאך. כלומר, כ-2,333 קמ”ש.

כדי להבין את משמעותו של המהירות נסביר כי מטוס הקונקורד טס במהירות של 2 מאך ומטוסי הנוסעים הרגילים טסים כיום במהירות של 0.85 מאך.

הבייבי בום, שתוכנן לשאת שני אנשי צוות אוויר ומהנדס, שוקל כ-6,100 ק”ג, רוחבו כ-5 מטר וטווח הטיסה שלו הוא 1,852 ק”מ. להבדיל, למטוס הנוסעים המתוכנן תהיה מוטת כנפיים של 18 מטר, הוא יוכל לשאת 6 אנשי צוות ו-55 נוסעים, ויהיה לו טווח טיסה של 16,700 ק”מ.

טיסת הניסוי הראשונה צפויה לקראת סוף 2017 בשיתוף פעולה עם חברת וירג’ין גלקטיק של המיליארדר ריצ’ארד ברנסון, אשר חתמה על אופציה לרכישת עשרה מטוסי Boom – כאשר אלו יהיו מוכנים לייצור מסחרי, והסכימה לעזור בעיצוב ופיתוח האבטיפוס.

לצד היתרונות הרבים יש גם חיסרון אחד. קטן, או גדול. המחיר.

מנכ”ל החברה, בלייק סקול, בכיר לשעבר באמזון, מעריך כי כרטיס הלוך ושוב מלונדון לניו יורק על גבי מטוס ה-Boom יעלה כ-5,000 דולר, כאשר החזון שלו הוא להנגיש את הטיסות העל קוליות לקהל הרחב, כך שכל אחד יוכל לטוס לכל מקום בעולם בתוך 5 שעות במחיר של 100 דולר לכרטיס.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות