‘מטעה במבצעי הבשר’: ייצוגית נגד רשת רמי לוי ב-1.73 מיליארד שקלים

התובע, צרכן שמבצע באופן קבוע את קניותיו בסניף פתח-תקווה, בשורה של מקרים פרסמה הרשת הנחות על מוצרי בשר, אולם בקופה עלו אוטומטית משקלי המוצרים - כך שהלקוחות שילמו לבסוף את המחיר המלא • קבוצת התובעים הוגדרה כ"כל צרכן שרכש ברשת רמי לוי ב-7 השנים האחרונות מוצרי בשר"
שייע קליין
כ"ז חשון התשע"ז / 28.11.2016 20:40

בקשה להכרה בתביעה כייצוגית הוגשה לבית המשפט נגד רשת ‘רמי לוי שיווק השקמה’, בטענה להטעיה מכוונת של הרשת במבצעי הנחות על מוצרי בשר. כך מדווחת מיכל רז-חיימוביץ בגלובס.

לפי התביעה, היקף הנזק לקבוצת הצרכנים מוערך בסכום אסטרונומי של 1.73 מיליארד שקל.

“לדאבון הלב, לא בכל המקרים מקיימת הנתבעת את תנאי המבצע, כך שבפועל על אף שהיא מפרסמת בצד המוצר כי הוא נמכר במחיר מבצע – בפועל מחויב הלקוח במחירו המלא, ללא כל הנחה”, מסכמת התביעה את טענתה.

עוד צוין בבקשה, שהוגשה באמצעות עו”ד הילה סמורזיק ממשרד גדעון פישר ושות’: “הנתבעת אף אינה מקיימת את תנאי המבצע למוצרים, באופן זדוני, כך שכאשר ברקוד המוצר נסרק בקופה, תוכנת הניהול המותקנת בקופה מציינת את מחיר המבצע, אולם משנה באופן מלאכותי את משקל המוצר הנרכש כלפי מעלה, כך שבסופו של דבר המוצר נרכש בסכום המלא, כאילו לא היה מבצע כלל”.

יודגש כי טענות התובעים מתייחסות למוצרים הנושאים מדבקת ברקוד המציינת את מחיר המוצר לק”ג ואת משקלו של המוצר, כלומר שהמוצרים כבר נשקלו, ולפיכך הוצמדה להם מדבקה על-פי שקילה זו, ורכישתם מתבצעת על-ידי סריקת הברקוד בקופה.

לטענת התביעה, אמנם על גבי החשבונית מופיע מחיר המבצע לק”ג, אך נרשם משקל גבוה יותר מזה שעל מדבקת הברקוד, ולכן נוצר מצב שבו הצרכן משלם מחיר מלא.

לפי הנטען בכתב התביעה, התוכנה המותקנת בקופה סורקת את הברקוד שהוצמד למוצר ומשנה את משקל המוצר כלפי מעלה, על-מנת שהמחיר הסופי יהיה המחיר המלא.

“הנתבעת מציגה מצג-שווא לפיו לכאורה נמכרים המוצרים במבצע, אולם בפועל גורמת לכך שהצרכנים רוכשים את המוצרים בעלותם המלאה, תוך שהנתבעת משלשלת לכיסה עשרות מיליוני שקלים כתוצאה מכך”, נכתב בבקשה.

התובע הוא צרכן שמבצע באופן קבוע את קניותיו בסניף פתח-תקווה של רשת רמי לוי.

לטענתו, בחודש יולי האחרון הוא ערך קניות ובין היתר רכש בשר, שבאותה העת נמכר במחיר מבצע של 45 שקל לק”ג. כאשר שילם התובע בקופה, הוא חויב במחיר המלא לק”ג בסך של כ-47 שקל.

זמן קצר לאחר מכן, לדבריו, הוא ערך קנייה נוספת, ובה בין היתר רכש 1.7 ק”ג בשר מסוג אחר אשר באותה העת נמכר במחיר מבצע של כ-35 שקל לק”ג. במעמד התשלום הוא חויב במחיר המלא של המוצר.

הדבר חזר לטענתו גם בקנייה שלישית ברשת.,

בתביעה נכתב: “מצב הדברים שהתגלה בבדיקות המדגמיות שאותן ערך התובע הוא עגום, בלשון המעטה, ומלמד על כך שנגרם לציבור לקוחותיה של הנתבעת נזק בסך מיליארדי שקלים במהלך 7 השנים האחרונות. הממצאים מלמדים כי אין מדובר בטעות נקודתית, כי אם במעשה מזיד שחובק את כל סניפיה של הנתבעת”.

קבוצת התובעים הוגדרה כ”כל צרכן שרכש ברשת רמי לוי ב-7 השנים האחרונות מוצרי בשר ושילם סכום העולה על מחירו המוצהר של המוצר”, לפיכך סכום התביעה הוערך בלמעלה מ-1.7 מיליארד שקל.

תגובת רמי לוי לא התקבלה עד לפרסום הידיעה בגלובס.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רמי לוי
    29/11/2016 00:00
    אליהו
  1. לפלא התביעה הנ’ל.אנחנו מופתעים תמיד שבחשבון תמיד מופיע מחיר נמוך אפילו בכמה שקלים.על לא מעט מוצרים.כולל מוצרים בשריים שנשקלו.כנראה זאת בעייה נקודתית באותה חנות ומשהוא מהחנות שיש לו גישה להשפיע על המחשב יוצר מצב כזה.חבל לשפוך רפש ללא בדיקות יסודיות.עצם הפרסום הוא כבר נזק .הכותב בתמימות תושב בית אל.כל טוב

  2. איך צצטרפים לתביעה?
    29/11/2016 10:11
    אבי
  3. איך מצטרפים?