טירוף הנדל”ן: מחירי הדירות עלו ב-9%, בת”א זינוק של 17%

הבטחותיו של שר האוצר כי יפחית את מחירי הנדל"ן בישראל סופגות מכה קשה נוכח פרסום סקירת לישכת שמאי המקרקעין • על פי הנתונים, מחירי הדירות זינקו בשנה האחרונה בממוצע של 9 אחוזים - בעוד בת"א מגיעה העלייה לכדי 17 אחוזים • בכל הערים לא נרשמה ירידה במחירים
אליעזר היון
כ"ז חשון התשע"ז / 28.11.2016 14:05

שר האוצר הבטיח שישלם במשרתו באם מחירי הדירות לא ירדו – וכפי שהדברים מתנהלים כעת, זה נראה שהמועד להגשמת הבטחתו מתקרב: מחירי הדירות זינקו בשנה האחרונה ב-9%. כך עולה מסקירה ראשונה מסוגה שפרסמה לשכת שמאי המקרקעין.

לפי הדו”ח, בתל אביב נרשמה בתוך שנה התייקרות של 17% במחירי דירת 4 חדרים ממוצעת בעיר – ומחירה עומד כיום על כ-3.158 מיליון שקל.

פרסום השמאים מגיע לאחר ששר האוצר החליט למנוע מהשמאי הממשלתי, הפועל במשרד המשפטים, להמשיך ולפרסם את הסקירות הרבעוניות שלו. הדבר עורר זעם ציבורי גדול בענף הנדל”ן וגם בקרב השמאים. בעקבות כך הם החליטו, בתגובה, להמשיך את המסורת ונצמדו למבנה הסקירה של השמאי.

הסקירה כוללת את מחירי הדירות ב-16 ערים שונות.

ואלו הנתונים המלאים:  ברבעון האחרון המחירים עלו בשיעור חד של 2.3 אחוזים ובערים רבות עליית המחירים בשנה החולפת היתה דו ספרתית: 17% בתל אביב, 15% ברמלה, 13% עלייה בעיר רחובות, עלייה של 12% בראשון לציון ועלייה של 11% במודיעין ובאילת.

על פי הסקירה, בעיר נתניה נרשמה עלייה של כ-11% בשנה החולפת ובשום עיר לא נרשמה ירידת מחירים – לא בשנה האחרונה ולא ברבעון האחרון.

נתון מעניין נוסף מצביע על כך שבאילת המחירים קפאו ברבעון האחרון.

לשכת שמאי המקרקעין הדגישה כי מטרת הפרסום הוא, “להמשיך את עבודת השמאי הממשלתי הראשי בנושא, בדיוק מהמקום בו הופסקה וזאת, עקב החלטת הממשלה שסקירתו הרבעונית לא תפורסם עוד לציבור הרחב”.

עוד נכתב, כי “סקירה זו נערכה תוך ניסיון לשמור ככל הניתן על שיטת העבודה של השמאי הממשלתי הראשי, כפי שניתן היה להבינה מהפרסומים לאורך 10 שנות עריכתה ועד לסקירה האחרונה שפורסמה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות