מנכ”ל האוצר: לפי השב”כ והמשטרה מרבית השריפות הן על רקע לאומני

מנכ"ל האוצר בוועדת הכספים: "מי שנפגע על רקע לאומני - נתחיל את תהליך הפיצוי מקרן מס רכוש. אם לא - חברות הביטוח מפצות" • גפני: "המדינה לא יכולה להישאר בצד באירוע כזה גדול, גם לגבי מקומות בהם השריפה לא על רקע לאומני"
יוני גרין
כ"ז חשון התשע"ז / 28.11.2016 13:12

מנכ”ל האוצר, שי באב”ד, אמר היום  (שני) בוועדת הכספים, שדנה בפיצויים שיינתנו לאזרחים בעקבות השריפות, כי מרבית השריפות שהשתוללו ברחבי הארץ היו על רקע לאומני.

“אנחנו ממתינים להצהרה סופית וחד-משמעית מהשב”כ ומהמשטרה היכן השריפות הן על רקע לאומני והיכן לא”, אמר. “עד כה קיבלנו מהם אינדיקציות שמרבית השריפות הן אכן על רקע לאומני. הצהרה – משמעותה האם יבוא פיצוי מקרן מס רכוש.

לדבריו, “המטרה שלנו שעד סוף השבוע נקבל את כל השמאויות לגבי הנכסים שנפגעו ולאחר שתהיה הצהרה סופית – מי נפגע על רקע לאומני, נתחיל את תהליך הפיצוי מקרן מס רכוש. אם לא – חברות הביטוח מפצות”.

באב”ד הוסיף: “לגבי האזרחים שנפגעו, על כל נכס שנפגע קבענו תשלום מיידי של 2,500 שקל לכל נפש לצרכים הבסיסיים ודאגנו למענה של קורת גג לכל מי שביתו נפגע מיידית, עד להמשך התהליכים”.

יו”ר ועדת הכספים, ח”כ משה גפני, הגיב: “ועדת הכספים תיכנס לעובי הקורה מייד לאחר שהצהרות סופיות יתפרסמו ונוודא שאף אחד לא יישאר ברחוב, במקרים בהם יוחלט שהצתה לא היתה על רקע לאומני. המדינה לא יכולה להישאר בצד באירוע כזה גדול, גם לגבי מקומות בהם השריפה לא על רקע לאומני”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות