האם השגריר דני דנון קנה כתבה ב’וואלה’ כדי לשבח את פעילותו?

'הארץ' חשף: באתר 'וואלה' פורסמה ידיעת 'תוכן שיווקי' במטרה לשבח את פעילותו של השגריר דני דנון - בניגוד לנהלים • דנון מכחיש מעורבות כלשהי בפרסום הידיעה • פקידים בכירים במשרד החוץ אומרים גרסתו מוטלת בספק, הבדיקה בעניין נמשכת
אבי כץ
כ"ז חשון התשע"ז / 28.11.2016 11:49

משרד החוץ מקיים בדיקה האם משלחת ישראל לאו”ם ‘קנתה’ כתבת תוכן שיווקי באתר ‘וואלה’, במטרה לשבח את פעילותו של השגריר דני דנון – זאת בניגוד לנהלים וללא אישור.

לפי העיתונאים ברק רביד ונתי טוקר, שחשפו את הסיפור באתר ‘הארץ’, דנון מכחיש מעורבות בפרסום הידיעה, אולם פקידים בכירים במשרד החוץ ציינו כי גרסתו מוטלת בספק והדגישו כי הבדיקה בעניין נמשכת.

דנון ערך ב-16 בנובמבר כנס במטה האו”ם בניו יורק שעסק במאבק המשפטי בתנועת ה-BDS שמנסה לקדם חרמות נגד ישראל. לכנס הזמין דנון משפטנים, סטודנטים למשפטים ופעילי הסברה מכמה ארגונים יהודים.

לפי הדיווח ב’הארץ’, דנון ארגן את הכנס עם כמה מעוזריו שמהווים משרות אמון שלו בשגרירות, בעוד שליחי משרד החוץ במשלחת לאו”ם הרחיקו עצמם מהאירוע, כיוון שלדעתם הכנס נועד לקידומו הפוליטי והאישי של דנון.

ב’הארץ’ מציינים כי השגריר לא תיאם את הכנס עם מטה משרד החוץ בירושלים ולא קיבל אישור לקיימו. כמו כן, נמנע דנון מלתאם את האירוע עם המשרד לעניינים אסטרטגיים שאחראי על הובלת המאבק בתנועת ה-BDS מטעם ממשלת ישראל.

יום לאחר האירוע הפיץ דוברו של דנון במשלחת ישראל לאו”ם, אלי בנט, הודעה לעיתונות על הכנס. בנט צירף להודעה גם תמונות של דנון מהכינוס.

כמה שעות אחרי הפצת ההודעה לעיתונות, התפרסמה באתר ‘וואלה’ כתבה ששיבחה את דנון ואת הכנס שארגן. על הכתבה לא היה חתום כתב של “וואלה” אלא הופיע הקרדיט: “וואלה!NEWS בשיתוף שגרירות ניו יורק”.

תוכן הכתבה היה העתק מדויק של ההודעה לעיתונות, והנוסח דמה לכתבת ‘תוכן שיווקי’ שאתר ‘וואלה’ מפרסם בתמורה לתשלום. ‘הארץ’ מדגיש כי אף כתב רלוונטי במערכת ‘וואלה’ לא היה מעורב בכתיבת הידיעה.

כמה ימים לאחר פרסום הכתבה פנה ‘הארץ’ למשרד החוץ ולמשלחת ישראל באו”ם כדי לברר האם מדובר בכתבה שנקנתה בכסף. אלא שאז, שעות בודדות אחרי פניית ‘הארץ’ שונה הקרדיט ל’וואלה!NEWS בשיתוף ארגוני המאבק ב-BDS’.

אחרי כמה שעות נוספות מסר דובר של דנון אלי בנט תגובה רשמית. “לא בוצע תוכן ממומן על ידי משלחת ישראל לאו”ם. האירוע כולו הינו שיתוף פעולה של מספר ארגונים פרו ישראלים הנלחמים ב-BDS במגוון דרכים”.

בעקבות פניית ‘הארץ’ החל אגף ההסברה והתקשורת במשרד החוץ לבדוק את הפרשה בשל חשש להפרת הנהלים מצד גורמים במשלחת ישראל לאו”ם. ממלא מקום מנכ”ל משרד החוץ יובל רותם והמפקחת הכללית של המשרד אורנה שגיב עודכנו בפתיחת הבדיקה ואישרו אותה.

דנון הכחיש כי משלחת ישראל לאו”ם מימנה את קניית הכתבה וטען כי אינו יודע מי מימן את קנייתה וכיצד פורסמה. דנון גם לא ידע להסביר כיצד קרה שנוסח הכתבה זהה מלה במלה להודעה לעיתונות שהפיץ. בכיר במשרד החוץ ציין כי הבדיקה בנושא עדיין לא הסתיימה וייתכן כי ייעשה שימוש באמצעים נוספים כדי לברר אם דנון קנה, בצורה ישירה או עקיפה, את הידיעה.

דובר משרד החוץ עמנואל נחשון מסר בתגובה ל’הארץ’: “לדברי משלחת ישראל לאו”ם, המימון לכנס בא מגורמים יהודים ואין למשלחת כל קשר לפעילות קידום ממומן מול התקשורת הישראלית, אם היתה פעילות כזו”. ב’וואלה’ סירבו להשיב לפניות ‘הארץ’.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות