חיל האוויר תקף מתקן טרור של דאע”ש בדרום רמת הגולן

כלי טיס של חיל האוויר תקף הלילה מתקן צבאי נטוש, ששימש את שלוחת ארגון הטרור המדינה האסלאמית' ברמת הגולן, שירתה אתמול לעבר חיילים שביצעו מארב ליד היישוב נוב, סמוך לגדר המערכת • צה"ל: "מטרת התקיפה - למנוע חזרת מחבלים למתקן המהווה איום מהותי במרחב"
חיים טוויל
כ"ז חשון התשע"ז / 28.11.2016 08:45

צה”ל תקף הלילה (שני) באמצעות כלי טיס של חיל האוויר מתקן של ארגון ‘צבא חאלד בן אל-ווליד’ – שלוחה של ארגון ‘המדינה האסלאמית – דאעש בדרום רמת הגולן הסורית. זאת, בתגובה לירי אתמול של חוליית הארגון לעבר כוח צה”ל שערך מארב בגבול.

מצה”ל נמסר, כי היעד שהותקף הוא מתקן צבאי נטוש, שהיה בעבר בשימוש כוחות האו”ם.

לפי הודעת צה”ל, המקום שימש את מחבלי הארגון לתקיפת כוחות צה”ל ולביסוס פעילותם בסמוך לגבול. אתמול, לאחר הירי, תקף חיל האוויר את החוליה, ועל פי הערכות חיסל ארבעה מחבלים.

“מדובר בפעולת המשך לתקיפה שבוצעה אתמול, שמטרתה מניעת חזרת המחבלים למתקן המהווה איום מהותי במרחב”, נמסר מדובר צה”ל. “צה”ל ימשיך לפעול להגנת תושבי מדינת ישראל תוך שמירה על חופש הפעולה של צה”ל בשטחה הריבוני של מדינת ישראל, ולא יהסס לפעול אל מול ארגוני טרור הפועלים כנגדה”.

אתמול בבוקר פתחו לוחמי שלוחת דאע”ש ברמת הגולן באש לעבר כוח מגדוד הסיור של חטיבת גולני, שערך מארב ליד היישוב נוב, באזור שנמצא סמוך לגדר המערכת אך בתוך שטח ישראל.

לפי צה”ל, המחבלים, שסיירו באזור עם כלי רכב, ירו לעבר הכוח. מצה”ל נמסר כי החוליה שיגרה פצמ”רים, השתמשה במקלע כבד וירתה מנשק קל.

הלוחמים השיבו בירי בסיוע כלי טיס שהוזנק למקום, פגעו ברכב בו נסעו המחבלים וחיסלו ארבעה. לא היו נפגעים מקרב לוחמי צה”ל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות