ממשלת גרמניה שוקלת לבטל את עיסקת הצוללות עם ישראל

בערוץ 10 נחשף כי גורם רשמי מתוך הקונצרן הגרמני "תיסנקרופ" מביע חשש כי גרמניה תיאלץ לבטל את עיסקת הענק עם ישראל: "אם יש אי סדרים או שחיתות כאן - הקנצלרית תצטרך לבטל את זה" • עוד נחשף כי המתווך גנור מקבל שתי אחוזים מכל עסקה בין ישראל לגרמניה דרך תיסנקרופ
אליעזר היון
כ"ז חשון התשע"ז / 27.11.2016 23:23

ערוץ 10 חושף הערב [ראשון] כי גורמים מתוך הקונצרן הגרמני “תיסנקרופ” מביעים היום חשש שגרמניה לא תחתום על עסקת הצוללות ואף עלולה לבטל אותה, זאת בעקבות הטענות למעורבותו של פרקליטו של ראש הממשלה שמרון בעיסקה.

יצויין כי זו היא ההתייחסות הראשונה של תיסנקרופ לאפשרות נסיגה מהעסקה. הגורם אומר שהעסקה עלולה להפוך לבעיה עבור אנגלה מרקל והממשל הגרמני – בייחוד בתזמון הנוכחי, זמן רגיש מבחינה פוליטית בגרמניה. “אם יש אי סדרים או שחיתות כאן – היא תצטרך לבטל את זה”, אומר העיתונאי מרטין מרפי שחשף את השחיתות בחברה.

עוד נחשף בחדשות 10 כי במהלך המשא ומתן על תנאי ההעסקה, המתווך מיקי גנור דרש מתיסנקרופ עמלה של לא פחות מ-5 אחוזים מכל עסקה. בקונצרן הורידו אותו לפחות מחצי מכך. גנור מקבל כיום שני אחוזים מכל עסקה בין ישראל לגרמניה דרך תיסנקרופ.

עד היום גנור קיבל מתיסנקרופ סכום של 11 מיליון אירו. זה לא כולל את העמלה שהיה אמור לגרוף משלוש הצוללות החדשות – הסכם שכידוע עדיין לא נחתם, אך כולל סכום מכובד ביותר שקיבל גנור על הצוללת השישית, צוללת – שחלק ניכר מהסיכומים עליה היה בכלל לפני תקופתו.

בסוף השבוע האחרון קים היועץ המשפטי לממשלה, ד”ר אביחי מנדלבליט, התייעצויות נוספות בפרשת הצוללות, בהשתתפות פרקליט המדינה וגורמים נוספים במשרד המשפטים, וכן בהשתתפות ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרת ישראל.

זאת, לאחר שהתקבל “מידע חדש” מהמשטרה בנושא ונרשמו התפתחויות נוספות.

בסיכום הדיון, החליט היועץ המשפטי לממשלה להורות על קיום בדיקה באמצעות משטרת ישראל ביחס להיבטים שונים הקשורים בפרשה.

יצויין כי כי עו”ד שמרון ביצע בדיקת פוליגרף פרטית, שבה נשאל בין היתר “האם סיפרת לראש הממשלה על קשר כלשהו בינך לבין המספנות? האם שוחחת פעם עם ראש הממשלה על מעורבותך ברכש של צוללות או כלי שייט אחרים? האם אמרת לראש הממשלה שאתה מייצג את מיקי גנור לפני יום רביעי האחרון?”. לכל השאלות האלו ענה שמרון בשלילה ונמצא דובר אמת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    צוללות
    28/11/2016 08:27
    משה
  1. אולי הוא סיפר למישהו שסיפר לראש הממשלה??!!