הח”כיות של מרצ משכו את העתירה כנגד הרבצ”ר אייל קרים: “ניצחנו”

חברות הכנסת גלאון, רוזין וזנדברג ממרצ הודיעו לבג"ץ כי לאחר תצהירו של הרב אייל קרים בשבוע שעבר - העתירה שהגישו מיותרת • "הרב קרים התנער מעמדותיו הקודמות, אז מה הטעם להמשיך בהליך?"
נחמן גור
כ"ו חשון התשע"ז / 27.11.2016 16:11

הח”כיות של מפלגת מרצ – זהבה גלאון, מיכל רוזין ותמר זנדברג – הודיעו היום (ראשון) כי הן מושכות את העתירה שהגישו לבג”ץ נגד מינוי הרב אייל קרים לתפקיד הרב הראשי לצה”ל.

לדבריהן, בעקבות תצהיר התשובה של הרב לבג”ץ, בה – לטענתן – חזר בו הרב קרים מדברים שאמר בעבר, אין יותר צורך בעתירה.

“העותרות מקוות שהאמירה הערכית הברורה של בית המשפט מהדהדת ותמשיך להדהד, בצה”ל בכלל וברבנות הצבאית בפרט… העתירה השיגה את מטרתה. בנסיבות אלה, העותרות לא יעמדו על המשך ההליך”, נכתב בהודעה של עורכי הדין שייצגו את העותרות.

כבר לאחר הגשת תצהירו של הרב קרים לבג”ץ, צייצה חברת הכנסת גלאון בטוויטר: “ניצחנו. הרב קרים התנער מעמדותיו הקודמות, אז מה הטעם להמשיך בהליך?”

הרב קרים הגיש את התצהיר, לאחר ששופטי בית משפט העליון – הנשיאה מרים נאור והשופטים סלים ג’ובראן וניל הנדל – מתחו עליו ביקורת קשה ודרשו ממנו תצהיר בו יפרטו עמדותיו בסוגיות שעלו בעתירה נגד פסיקות ההלכה שלו. השופטים הודיעו אז, כי אם הרב קרים לא יצהיר כי הוא חוזר בו מדבריו וכי הוא מבין שטעה, מינויו לתפקיד הרב הצבאי הראשי יפסל.

החלטה זו של שופטי בג”ץ עוררה סערה פוליטית.

סגן יו”ר הכנסת ח”כ בצלאל סמוטריץ’ תקף, בתגובה, את בית המשפט העליון. “משהו רע מאוד עובר על בג”ץ. מגלומניות ובעיקר זלזול ברשות המחוקקת והמבצעת ואצבע קלה מידי על הדק ההתערבות בהחלטותיהן. יאלץ אותנו לטפל בחוק”, צייץ סמוטריץ’ בטוויטר.

“לנאור יש מונופול על השכל, הערכים והמוסר?! מי החליט שעמדה שלה ביחס לדבריו של הרבצ”ר נכונה יותר מעמדת הרמטכ”ל ושר הביטחון שהחליטו למנות?! הזוי”.

עתה, בעקבות החלטתן של חברות הכנסת למשוך את העתירה סוללת את הדרך למינויו של הרב קרים לתפקיד הרבצ”ר.

כעת אמורים בצה”ל לקבוע תאריך חדש לטקס המינוי – שתוכנן להתקיים ביום רביעי האחרון, אך נדחה בגלל העתירה.

 

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זה מה שקורה עם החילונים שאינם מבינים ביהדות כלום
    28/11/2016 03:08
    אופיר
  1. הוא בסך הכל לימד סוגיה תאורטית שהיום אינה ולא תתכן מעשית.בדיוק כמו שילמד שחייבים לסקול מחוללי שבת.האם מישהו עושה זאת היום?? ממש בורות ועמי ארצות.

    • רבין למשל   24/04/2021 18:26

      מקשקשים ורוצחים