נתניהו בחיפה על גל השריפות: “אני יוזם הקמת כוח כיבוי רב לאומי”

הממשלה קיימה הבוקר את ישיבתה השבועית בעיריית חיפה • ראש הממשלה הבטיח: "כל מי שמצית בזדון או ברשלנות, כל מי שמסית להצית – נפעל מולם בכל העוצמה" • "בנינו יכולת מרשימה להלחם באש מן הקרקע ומן האוויר והיא מוכיחה את עצמה. אני לא רוצה לדמיין מה היה קורה אלמלא היינו בונים את יכולות אלה"
יוני גרין
כ"ו חשון התשע"ז / 27.11.2016 14:20

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח בצהריים (ראשון) את ישיבת הממשלה השבועית הנערכת בחיפה בהתייחסות לגל שריפות הענק ברחבי הארץ ונזקים שנגרמו.

“האש שרפה נכסים, חפצים שטוענים בזכרונות ושרפה לעתים בעלי חיים – אבל לשמחתנו בפעם הזו נערכנו היטב – ושמרנו על החיים. אמרתי לרמה שנעזור לה לשקם את המסעדה שלה בהקדם. מנכ”ל משרדי כבר שוחח עם בעלה, אבל בעצם זה המסר שלנו לכל אזרחי ישראל שבתיהם ורכושם נפגעו בשריפה – אנחנו נעזור לכם לשקם את בתיכם וחייכם בהקדם”.

לדבריו, “זוהי המטרה העיקרית של ישיבת הממשלה המיוחדת בחיפה. באנו לכאן והזמנו ראשי רשויות מרחבי הארץ שיישוביהם נפגעו מהאש כדי להעביר מסר ברור – כל משרדי הממשלה מחוייבים לקצץ בביוקורוטיה ולהביא לכם עזרה ומזור בהקדם האפשרי. בינתיים נעשה הכול כדי לשמור על הרכוש שנותר. אנחנו כמובן ניבחן בתוצאות ולא בתהליכים. במעשים ולא במלים”.

נתניהו הוסיף: “האירוע עדיין לא הסתיים. יש עכשיו דיווח על שריפה באיזור זיכרון וכמה מוקדים אחרים שנראים כאילו מתעוררים. אנחנו פועלים בכל החזיתות כולל בחזית אכיפת החוק”.

הוא הבטיח: “כל מי שמצית בזדון או ברשלנות, כל מי שמסית להצית – נפעל מולם בכל העוצמה”.

ראש הממשלה ציין עוד: “בנינו יכולת מרשימה להלחם באש מן הקרקע ומן האוויר והיא מוכיחה את עצמה. אני לא רוצה לדמיין מה היה קורה אלמלא היינו בונים את יכולות אלה.

“במקרה קיצון עדיפה יכולת יתר על יכולת חסר. כבר הנחיתי להקים צוות להפקת לקחים כדי שנהיה ערוכים עוד יותר טוב בעתיד. בין השאר אני יוזם הקמת כוח כיבוי רב לאומי – שיהיה מתואם לא רק בפעילות במקרה אסון, אלא גם ברכש המטוסים ובחלוקת רכש סוגי המטוסים כדי שנשיג על ידי כך יעילות רב לאומית ולא רק יעילות לאומית בטיפול בשריפות ענק. שוחחתי על כך עם כמה ממנהיגי האיזור, הם גילו עניין רב ואנחנו נקדם אותו”.

בפתח דבריו בישיבת הממשלה, התייחס נתניהו לתקרית הירי בגולן ואמר: “אני מבקש לשבח את חיילי צה”ל שהדפו הבוקר בהצלחה, ניסיון של התקפה עלינו במשולש הגבולות. אנחנו ערוכים היטב בגבולנו הצפוני ולא ניתן לגורמי דאע”ש או לגורמים עוינים אחרים בחסות המלחמה עם סוריה להתבסס בגבולנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות