המדינה מעניקה 2,500 שקל לאדם בשל השריפות: מי מכסה העלויות?

כבר הבוקר יצאו שמאי קרן מס רכוש לכל אזורי השריפה על מנת להתחיל לתת אומדנים ראשונים של הנזק • מנכ"ל האוצר: "לפני ששואלים אם זה נעשה על רקע לאומני, שמאים נותנים מענה ראשוני ואומדים את הנזק. מטרתנו היא לא לטרטר את האזרחים"
שייע קליין
כ"ו חשון התשע"ז / 27.11.2016 09:20

מנכ”ל משרד האוצר, שי באב”ד, התייחס הבוקר (ראשון) בגלי צה”ל לצעדים שנוקטת המדינה לצורך טיפול בנפגעי השריפות הגדולות ברחבי הארץ.

הסיוע הראשוני הוא 2,500 שקל לאדם שלא יוכל לחזור לביתו – שמגיע מתקציב קיים של משרד הפנים והוא יינתן לנפגעים דרך העיריות. במקביל, הבוקר רשות המסים שולחת שמאים למוקדי השריפות כדי לבחון מקרוב את הנזק.

למרות המעצרים של החשודים בהצתות והערכות כאלו ואחרות, עדיין אין הכרזה רשמית שמדובר באירוע טרור – ולהכרזה הזאת תהיה משמעות כלכלית גדולה.

במקרה שמדובר באירוע טרור, קרן פיצויים של המדינה תפצה את הנפגעים על הנזקים. המדינה אינה מכניסה את היד לכיס וכאן הדבר תלוי באזרחים שרכשו פוליסות ביטוח באופן עצמאי.

הקרן הממשלתית מכסה כיסוי מלא של דיור שאינו ראוי למגורים – כלומר אם השריפה כילתה לחלוטין דירה – המימון שיגיע מהקרן יהיה גם עבור בנייה מחדש של הדירה וגם עבור שכר דירה לדיור חלופי עד שיקום הבית.

הקרן תכסה גם תיקונים נדרשים לבתים שאפשר לגור בהם והיא מכסה גם כלי רכב שנפגעו כתוצאה מהאש.

מנכ”ל משרד האוצר, שי באב”ד, סיפר בראיון בגל”צ כיצד התמיכה והפיצויים הכספיים מצד המדינה יינתנו לתושבים שנפגעו: “כרגע, עוד לפני ששואלים אם זה נעשה על רקע לאומני או לא, יוצאים שמאים לשטח במטרה לתת מענה ראשוני – למי פונים, איך פונים – במטרה לסייע לאזרחים”.

המנכ”ל הסביר: “ה-2,500 ש”ח לנפש יינתנו לאותן משפחות שמהנדסי העיריות יגידו שביתם אינו ראוי למגורים. תינתן גם לינה על חשבון הרשות המקומית וכל הצרכים הבסיסיים. אנחנו במשרד האוצר נגבה”.

“המעגל השני הוא מעגל הפיצוי הדירה. כבר הבוקר אנשי קרן מס הרכוש יצאו לכלל המוקדים שנפגעו כדי לאמוד את הנזקים שנגרמו. שר האוצר ניסה להגדיר יעד, שעד סוף השבוע הזה כבר ייראו את כל הבתים שנפגעו וייתנו אומדנים ראשונים של כלל הבתים שנפגעו. אם לפי הצהרת כוחות הביטחון האירועים נעשו על רקע לאומני, הקרן מס הרכוש תפצה באופן מלא וכמה שיותר מהר את כל אלה שניזוקו”, הבטיח באב”ד.

לדבריו, יתכן שההכרזה על חלק מהאירועים כאירועים על רקע לאומני תתבצע כבר בימים הקרובים. “יתכן שההכרזה תקרה הרבה יותר מהר. מטרתנו היא לא לטרטר את האזרחים. לפצות את האזרחים כמה שיותר מהר, דרך חברות הביטוח או דרך קרן מס רכוש. אנחנו רוצים לתת כמה שיותר מהר את המענה הראשוני”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות