הראב”ד נגד המודיע: ‘החניפו לאוכל שקצים. איך אפשר לשכוח השנאה?’

יוסף גרינבוים
|
כ"ד חשון התשע"ז / 25.11.2016 10:05
ראב”ד ‘העדה החרדית’ תוקף את מארגני ‘ועידת המודיע’ שאירחה את ראש הממשלה: “החניפו בכבוד גדול למומר זה האוכל נבילות וטריפות, שקצים ורמשים” • “פער את פיו בכפירה נגד תורתינו הקדושה באומרו שהוא לומד תורה עם בנו ומפרש בה כפי הבנתו וכרצונו החופשי”

ב’שיחה השבועית’ שהוא מוסר לאברכים, התייחס ראב”ד העדה החרדית, הגר”מ שטרנבוך, ל’ועידת המודיע’ – ותקף את המארגנים, על שהזמינו את ראש הממשלה “והחניפו לו בכבוד גדול”.

“הנה השבוע ערכו כינוס לאנשי עסקים חרדים, והזמינו שם את ראש הממשלה והחניפו לו בכבוד גדול, ו’נתכבדו’ בהשתתפותו ובנאומו, והעלימו עיניהם מרשעותו של מומר זה האוכל נבילות וטריפות, שקצים ורמשים – אשר כבר פרק מעליו כל שייכות וקשר עם דת ישראל, מומר שפער את פיו בכפירה נגד תורתינו הקדושה באומרו שהוא לומד תורה עם בנו ומפרש בה כפי הבנתו וכרצונו החופשי”, אמר הראב”ד.

הוא המשיך: “הוא זה שעמל להכניס את הרפורמים לארץ ישראל ולהעניק להם זכות בתוך כותל המערבי, בשעה שלולא עמידתו למענם לא היה להם פתחון פה וזכות לדרוש מקום בכותל המערבי. והנה באים ומחניפים לו בלשון חלקלקות באומרם לו שהחרדים יעמדו לצידו כנגד מתנגדיו מבית ומחוץ, ושכביכול הוא עומד לצידינו בכל העניינים, וכביכול הכל כבר מסודר עם הממשלה חוץ מ’סידור דירות לחרדים’.

“איך אפשר לשכוח את עומק השנאה לציונים?”, שאל הגר”מ. “הלא רק לאחרונה פורסם שוב מגודל רשעות ואכזריות הציונים ששיקרו ורימו מאות עולים או יותר כשאמרו להם שבנם מת וקברוהו, בשעה שבאמת הם מכרו אותם בארץ ובעולם בעבור בצע כסף וכדי לנתק את הדור הצעיר מאבותיהם החרדים”.

הראב”ד הוסיף: “והנה קמו אנשים מהחרדים, ומחניפים לרשעים וראשי השלטון דהיום – ממשיכי ממשלת וחזון הציונים דאז, אוי נא לנו כי חטאנו מאוד! וראוי לכל רב ואדמו”ר לפרסם שדברי חנופה לראש הממשלה הם לא על דעתינו, ואנו מקושרים לגדולי וצדיקי הדורות ולא למי שמנותק מדת ישראל”.