שלוחי חב”ד הקימו ‘חמ”ל שריפות’ בכינוס העולמי וקראו תהילים • צפו

שורה של שלוחי חב״ד בישראל, שהגיעו לניו יורק כדי להשתתף בכינוס העולמי של שלוחי חב״ד, מצאו את עצמם במצב בו תושבי עירם ושכונתם מפונים בשל גל ההצתות • אז הם הקימו חמ"ל משותף ממנו הם מנהלים את הפעילות למען התושבים
נתן פרל
כ"ד חשון התשע"ז / 24.11.2016 22:10

שורה של שלוחי חב”ד מישראל, שבאו לכינוס העולמי של שלוחי חב”ד, המתקיים בניו יורק, מצאו את עצמם במצב שבו תושבי עירם ושכונתם מפונים בשל גל השריפות, בעוד הם נמצאים מעבר לאוקיינוס.

השלוחים הקימו חמ”ל משותף לכל השלוחים באזורי השריפה, וממנו הם מנהלים את הפעילות למען התושבים.

הרב יוסי פריימן הוא שליח חב”ד בזיכרון יעקב. בשעה שהלהבות השתוללו ברחובות העיירה הוא היה במטוס. “בנחיתה התחיל הטלפון שלי לפלוט עשרות הודעות”, הוא מספר. “התברר לי שרחוב שלם עלה בלהבות. שתי שכונות פונו. טלפנתי מיד לאשתי, והיא סיפרה לי שאנשי הקהילה מתגייסים לעזור זה לזה. התקשרתי גם לראש המועצה. אמרתי לו שאני בדרכי לציון של הרבי ואתפלל על תושבי זיכרון. הוא ביקש שנתפלל גם על אנשי כוחות הביטחון המחרפים את נפשם”.

היום אפפו הלהבות את חיפה. הרב יוסי רוזנברג הוא שליח חב”ד בשכונות רמת ספיר, רמת חן, רמת רמז והטכניון בחיפה.

“היום לפנות בוקר שעון ניו יורק התחלתי לקבל עדכונים על השריפות בחיפה”, הוא אומר. “אשתי מלמדת בבית ספר חב”ד בקריות, וסיפרה לי שהשריפה מתקדמת לכיוון שכונת רמות ספיר. גיסתי, שהיא שליחה באור עקיבא, ועובדת עם אשתי, הציעה לה לקחת את הילדים הגדולים מבית הספר לביתה אור עקיבא. אשתי נסעה לחיפה, כדי להוציא את הילדים הקטנים מהגן ומהמעון בשכונת הדר. הכול היה אפוף עשן, ובמאמצים רבים הצליחה להוציא את הילדים”.

הרב יהודה דונין, שליח חב”ד בשכונת אחוזה בחיפה, הוא כבר בעל ניסיון. בעת השריפה הקודמת בכרמל היו הוא ואנשיו במוקד הפעילות והגישו עזרה לכוחות הרבים שפעלו בשטח. היום ב-4 לפנות בוקר התחיל לקבל זרם הודעות.

“אני מבין שקרה משהו”, הוא מתאר. “התקשרתי לאשתי והיא סיפרה לי שהאש התחילה משכונת רוממה ועלתה עם הרוחות המערביות לכמה שכונות בבת אחת. מרגע לרגע עוד ועוד אזורים נצטוו להתפנות. בית חב”ד שלנו נמצא בקניון מרכז חורב, והקניון הוא אחד המקומות הראשונים שנסגרו. אנשים התקשרו בלי סוף. היו שביקשו עזרה במציאת מקום לשהות בו, ואחרים הציעו אירוח. אנחנו מחברים את הבקשות. הקמנו צוות שמקבל את כל הפניות מהתושבים”.

הרב דונין אומר כי משפחתו נמצאת עכשיו אצל הורי אשתו בעפולה.

“אני אישית עדיין בטראומה בגלל השריפה בכרמל”, הוא אומר. “אנחנו היינו אז בתוך האש, בפעילות עם הכבאים וכוחות ההצלה. ועכשיו אני פה, וצריך להפעיל הכול מרחוק. אספנו את כל השלוחים שבעריהם פונו תושבים ואנחנו פועלים מכאן לעזור כמיטב יכולתנו.

בפתיחת המושב המרכזי היום הוזמן הרב דונין על-ידי הרב משה קוטלרסקי, יו”ר הכינוס, לקרוא פרק תהילים למען התושבים שנפגעו מהשריפות, וקהל האלפים כולו קרא את הפרק איתו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות