אושר בטרומית חוק של אייכלר: לא יעכבו יציאה מהארץ בשל חוב נמוך

אייכלר: "גופים כגון בנקים וחברות סלולר מפעילים סוללות עורכי דין המשתמשים בבקרי הגבול ובשערי היציאה מהארץ כמנגנון גביית חובות יעיל" • שקד: הפתרון לבעיה אינו דרך חקיקה, במשרד המשפטים עובדים על פתרון אחר
אריה ריבקינד
כ"ב חשון התשע"ז / 23.11.2016 14:12

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק ההוצאה לפועל של חבר הכנסת ישראל אייכלר.

לפי ההצעה, רשם ההוצאה לפועל לא יהיה רשאי להטיל צו איסור יציאה מהארץ על חייב, אלא רק במקרים שקרן החוב גדולה מ-40,000 שקלים חדשים, למעט מקרים שמדובר בחוב מזונות.

אייכלר הסביר: ״בכל העולם אפשר לעכב יציאה מן הארץ בשל עבירה פלילית, אבל לא בשביל חוב קטן מעשרת אלפים דולר. רק במדינת ישראל משתמשים גופי גביה שלטוניים וחברות סלולאר, בנקים ועורכי דין, במשטרת הגבולות לגביית חובות נשכחים, של סכומים פעוטים, בצאתם לביקור משפחתי או עסקי או טיול קצר.

“נוסעים מופתעים נתקלים במחסום ואין להם בידם לרוץ לסניף הבנק בסגור בשדה. לעיתים המזוודות כבר במטוס והטיסה מתעכבת עד שמישהו יתרום כרטיס אשראי לשלם כמה אלפי שקלים בודדים. לכן מוצע להגביל את השימוש במנגנון גביה זה, לחובות בסכומים העולים על עשרות אלפי שקלים״.

שרת המשפטים איילת שקד הבהירה שהפתרון לבעיה שהעלה המציע איננה דרך חקיקה וכי במשרד המשפטים עובדים על פתרון אחר. לפיכך ועדת השרים תמכה בהערת החוק בקריאה טרומית בלבד ולא מעבר לכך, וכי במקביל יימצא פתרון במשרד המשפטים.

ח”כ אייכלר הודיע כי הוא לא מקבל את עמדת ועדת שרים.

36 ח”כים תמכו ללא מתנגדים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות