ח”כ יגאל גואטה נגד חוק המואזין: “לא להתסיס את אחינו הערבים”

אריה ריבקינד
|
כ"ב חשון התשע"ז / 23.11.2016 11:57
“יש היום חוק למניעת רעשים כך שהחוק המוצע מיותר. הוא לא עוזר בכלום. פנו אלי כמה ח”כים ערבים והציעו שנגיע להבנות בהידברות” • עקץ: “ההחרגה של ליצמן היא עד 23:00. מה נעשה בסליחות? אולי בגלל שאצל האשכנזים זה רק שבוע, זה לא מפריע להם”

ח”כ יגאל גואטה התייחס הבוקר (רביעי), בראיון שהעניק לרדיו ‘קול חי’ לחוק המואזין.

אמש הסיר שר הבריאות יעקב ליצמן את הערר שהגיש על חוק המואזין, בתמורה להחרגה שתוכנס לחוק, לפיה האיסור להרעיש יחול בין השעות 23:00 ל-7:00 בלבד  – כך שיהיה אפשרי להפעיל את הצופרים המכריזים על כניסת השבת מידי יום שישי.

“אני חושב שהחוק בעייתי”, אמר גואטה. ”מצד אחד, אין ספק שקודם כל, טובת התושבים צריכה להיות אל מול עינינו ויש למנוע רעשים שיפריעו את מנוחתם, אך בד בבד צריך לפתור זאת בהידברות בלא להתסיס את אחינו הערבים”.

לדבריו החוק מיותר מאחר וקיים כבר חוק בנושא. “יש היום חוק למניעת רעשים כך שהחוק המוצע מיותר. הוא לא עוזר בכלום. צריך להגיע להבנות בהידברות. פנו אלי כמה ח”כים ערבים והציעו שנגיע להבנות בהידברות. בסופו של דבר הרעש הזה מפריע גם לילד הערבי”.

גואטה הוסיף: “ההחרגה של ליצמן היא עד 23:00. מה נעשה בסליחות? אולי בגלל שאצלם (-האשכנזים) זה רק שבוע, זה לא מפריע להם”, עקץ.