אחרי 82 יום: 64 הילדות שהסתובבו ברחבי בני ברק יכנסו סוף-סוף לגנים

יותר מחודשיים וחצי אחרי פתיחת שנת הלימודים בא לסיומו המחדל החמור של עיריית בני ברק: בית המשפט הסיר את צו המניעה נגד גני הילדים ברחוב הנצי"ב - ומחר יחלו 64 ילדות את הלימודים במקום של קבע
אריה ריבקינד
כ"א חשון התשע"ז / 22.11.2016 16:33

יותר מחודשיים וחצי אחרי תחילת שנת הלימודים: שני גני-הילדים העירוניים בשדרות הנצי”ב 3 בבני-ברק, שלא נפתחו עד כה בשל צו מניעה זמני של ביהמ”ש כנגד פתיחתם, יפתחו מחר (רביעי), בעקבות החלטת השופטת צילה צפת מביהמ”ש בתל-אביב על ביטול צו המניעה.

צו המניעה הזמני ניתן על ידי השופט ד”ר קובי ורדי, לפני שבועות אחדים, לבקשת עו”ד שהופיע מטעם דיירים ברחוב,  שטען כי אין לגנים רישיון הפעלה מטעם משרד החינוך, ומשום כך, אין לאפשר את פתיחתם. בשל כך השופט הוציא צו מניעה זמני.

לאחר הוצאת צו המניעה הזמני מביהמ”ש, הגישה העירייה למשרד החינוך, באיחור רב, את כל האישורים הנדרשים לקבלת רישיון – כאישורים ממשרד הבריאות, אישור בטיחות, הן מיועץ בטיחות עירוני והן מיועץ בטיחות של משרד החינוך ואישורי הפיקוח הפדגוגי. ואכן לפני כשבועיים, חתמה מנכלי”ת משרד החינוך על אישורי רישיונות ההפעלה לשני הגנים.

בעקבות זאת, פנה עו”ד יהודה ליבוביץ, היועה”מ של העירייה, ובתמיכת פרקליטות מחוז תל-אביב המייצגת את משרד החינוך, לביהמ”ש לקבל החלטה, במהירות האפשרית, לגבי צו המניעה, בהתחשב ברישיונות ההפעלה שניתנו לעירייה על ידי משרד החינוך – הואיל וחוסר הרישיון היה הנימוק לצו המניעה הזמני לאי הפעלת הגנים.

השופט ד”ר קובי ורדי, שנתן בשעתו את צו המניעה הזמני, העביר את התיק לדיון אצל השופטת צילה צפת מבימ”ש השלום בתל-אביב, והיא ביקשה מעו”ד של השכנים להגיש את תגובתו, שכמובן, הביע התנגדות לביטול צו המניעה הזמני, ובכך התעכבה פתיחת גני-הילדים.

היום דנה השופטת צילה צפת בתגובת שני הצדדים, וציינה כי בשעתו נעתר ביהמ”ש לצו המניעה הזמני מהטעם של הפעלת הגן בלא רישיון. השופטת הוסיפה, כי משניתן רישיון הפעלה, בהתאם לחוק הפיקוח על בתי-הספר ולנהלי משרד החינוך, והוצהר גם על ידי הרב יהונתן ספרא, מנהל אגף החינוך של העירייה, כי כל תנאי הרישיון בוצעו במלואם, אין מניעה לביטול צו המניעה, בקשת העירייה מתקבלת וצו המניעה בטל.

בכך בא לסיומו המחדל החמור של עיריית בני ברק, שאילץ את 64 הילדות לנדוד בכל יום למקום אחר – החל בסמינר, דרך לשכת ראש העיר, חניונים, כולל אברכים והפגנות מול חניות העירייה.

לטענת הורי הילדות, “סגירת הגנים והשארת הבנות ללא גן, תוך שהן נאלצות לעבור מידי יום למקום אחר – גרם לילדות נזק נפשי גדול”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות