18 חודשי מאסר לרב ברלנד: “בימי התנ”ך היו סוקלים אותי”

בית משפט השלום בירושלים אישר הסדר הטיעון עם מנהיג 'שובו בנים': 18 חודשי מאסר על שתי עבירות של מעשים חמורים ועבירת תקיפה • בדיון הביע חרטה: "מתחרט באמת, מעומק הלב על כל פגיעה שנגרמה על ידי. חרטה אמתית. במה שהודיתי - הודיתי" • הפרקליטות: "המסר ברור. מי שינצל מעמדו לפגיעה בנשים ייכלא מאחורי סורג ובריח, גם בגיל 79"
חיים טוויל
כ"א חשון התשע"ז / 22.11.2016 12:47

סוף הפרשה: אחרי שלוש שנות מנוסה ויותר מחצי שנה בבתי מעצר – אישר היום (שלישי) בית משפט השלום בירושלים את הסדר הטיעון עם הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת ‘שובו בנים’ בברסלב, וגזר עליו 18 חודשי מאסר.

הרב ברלנד הורשע בבית המשפט לפני כשבוע על פי הודאתו בשתי עבירות של מעשים חמורים  ובעבירת תקיפה. אחרי הפחתת שליש, הרב ברלנד ירצה רק חודשים ספורים בכלא.

בטרם נגזר דינו הביע הרב ברלנד חרטה על מעשיו: “על מעשיי בימי התנ”ך הייתה מגיעה סקילה ושריפה, אבל היום השתנו העיתים, החוקים  הם שונים – יש הקלות. זה לא גורע מחומרת המעשים שלי. אני מתחרט באמת, מעומק הלב על כל פגיעה שפגעתי באיש או באישה. כל פגיעה שנגרמה על ידי במישרין או בעקיפין. חרטה אמתית. במה שהודיתי – הודיתי, ואין לי עכשיו יותר עסק עם נשים”.

עו”ד יובל קדר מפרקליטות מחוז ירושלים טען במהלך הדיון כי הרב ברלנד קיבל אחריות והודה בביצוע המעשים, וגם הסכים לפצות מתלוננת נוספת שלא נכללה בכתב האישום – משום שתלונתה לא נכללה בבקשת ההסגרה שהוגשה בשעתו לדרום אפריקה.

הפרקליט  הוסיף, כי ההחלטה להגיע להסדר טיעון התקבלה בין היתר בשל קשיים ראייתיים הנוגעים למתלוננות שהושמטו מכתב האישום. “העונש שהצדדים הסכימו עליו של 18 חודשי מאסר הוא עונש משמעותי לאדם בגילו של הנאשם, בן 79, גם כשמדובר בשתי עבירות”.

לאחר אישר גזר הדין אמר העו”ד לאתר וואלה: “היום העביר בית המשפט מסר חד וברור לפיו מי שינצל את מעמדו לפגיעה בנשים ייכלא מאחורי סורג ובריח, גם בגיל 79”.

הרב ברלנדהרב ברלנד, הבוקר. צילום:Yonatan Sindel/ Flash90

פרקליטו של הרב ברלנד, אפרים דמרי, אמר: “הנאשם סובל מבעיות רפואיות, זקוק למעקב רפואי צמוד, ודי לנו לציין שבמהלך מעצרו הוא נזקק לא פעם לטיפול רפואי מציל חיים ולאשפוזים”.

לאחר שהוגשה הבקשה להסדר טיעון  – ולאחר שהודה והורשע במעשים החמורים שביצע בשתי מתלוננות, נחשפו תמלילי התצהירים המצמררים של אחת המתלוננות בפני בית המשפט. כמו כן נחשפו תמלילים של בעלה, שהותקף על ידי חסידיו של הרב – בהם השניים מגוללים מסכת ייסורים קשה שהם עוברים מאז התפוצצה הפרשה.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הוא עם הארץ, כי מגיע על זה חנק ולא סקילה
    22/11/2016 13:44
    קוקו
  1. אשת איש, העונש הוא חנק.

    שריפה – רק בת כהן שזינתה תחת בעלה.

    סקילה רק אם מדובר בנערה מאורסת, שכיום אין את זה, כי עושים את האירוסין והנישואין בו זמנית. רק אם היה לו הזדמנות להתחיל עם כלה בין ענידת הטבעת לבין החופה…

    כן, יש סקילה במשכב זכר..
    רק אם בצע גם משכב זכר…

  2. חמור בלי דעת
    22/11/2016 14:03
    חמור בלי דעת
  3. הייתי סולחת לו אם היה מוריד את הטלית והתפילין ועוזב את ההנהגה