כך פתרו שוטרים את סיכסוך הסלולר שאיים להבעיר את העיר ביתר עילית

סיכסוך שפרץ בין שתי חנויות חדשות לשיווק מכשירי טלפון 'כשר', הוביל להגשת עשרות תלונות הדדיות בתחנת המשטרה המקומית ולפעולות אלימות • עד שהשוטרים החלו בניסיונות גישור ופישור בין הצדדים - והצליחו להחתים אותם על הסכם שלום
חיים טוויל
כ' חשון התשע"ז / 21.11.2016 17:40

המאבק המסחרי על השיווק של טלפונים עם ה’קו הכשר’ בעיר ביתר עלית הפך בחודשים האחרונים למחלוקת אלימה.

הכל החל לפני מספר חודשים עם פתיחת שתי חנויות חדשות בעיר החרדית לשיווקם של מכשירי הטלפון. אלא שבמקום להשקיע את מירב המאמצים בשיווק של המכשיר ‘הכשר’, החלו מאבקים בין שני בעלי העסקים – מאבקים שהביאו לא אחת להפגנות אלימות אחד כנגד השני, לצד מעשי אלימות נוספים.

בעקבות המאבק, הוגשו  בנקודת המשטרה המקומית עשרות תלונות הדדיות בין הצדדים.

אלא שאז, כאשר  נראה היה כי המאבק ניקלע למבוי סתום, החלו השוטרים בניסיונות גישור ופישור בין הצדדים, במטרה ליישב את הסכסוך העסקי ולהפסיק את המאבק שהעכיר את האווירה בעיר.

השוטרים החלו ללמוד את הסוגיה שבעקבותיה הוצתה אש המחלוקת, צללו לעומקו של עולם הטלפונים ה’כשרים’, והחלו בתהליך בוררות ופישור, שכלל בין השאר שיחות עם רבני העיר, וכמובן בעלי העסקים הניצים.

לפי הודעת המשטרה, עקשנותם של השוטרים הצליחה לחבר את התקשורת בין שני בעלי העסקים והשבוע חתמו הצדדים על הסכם ואיחלו הצלחה האחד לשני.

“הצלחת המהלך בהובלת המשטרה היכתה גלים בעיר ובימים אלו פועלת משטרת ישראל בשיתוף הרבנים לגישור עם חנות נוספת בעיר”, אומרים במשטרה.

במשטרה מציינים עוד, כי הפעלת המודלים של ‘מניעה מצבית’ ליישוב סכסוכים, ולהשכנת שלום בדרכי הידברות מוכיחה את עצמה. “מודל ‘מניעה מצבית’ נועד, בין השאר, לסיים בדרכי הבנה ובהסכמת הצדדים סכסוכים המלווים באלימות, בהגשת תלונות ובפתיחת תיקים”, מסבירים במשטרה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פעם ראשונה שאני שומע משהו טוב על המשטרה במדינה הזו !!!
    05/12/2016 02:31
    יהודי
  1. סוף סוף ! פעם ראשונה שאני שומע משהו טוב על המשטרה במדינה הזו !!! הלוואי וכל השוטרים יעשו כאלו דברים טובים, ובכל מקום !