לפיד: מנסים למוסס ‘הצוללות’, לא ילך. בוז’י: ביבי מפחד מאור השמש

לפיד: "רואה כבר שלושה ימים את הניסיון למוסס ולהעלים את פרשת הצוללות. לא ילך להם. כל השאלות האלה מחייבות תשובה" • הרצוג: "נדרוש ביום רביעי ועדת חקירה פרלמנטרית לפרשה"
נחמן גור
כ' חשון התשע"ז / 21.11.2016 14:59

יו”ר מפלגת יש עתיד, ח”כ יאיר לפיד, פתח את ישיבת סיעתו בכנסת בהתייחסות ל’פרשת הצוללות’, וקבע כי לא יאפשר לפרשה לרדת מסדר היום.

“אני רואה כבר שלושה ימים את הניסיון למוסס ולהעלים את פרשת הצוללות”, אמר לפיד. “לא ילך להם. לא ילך להם מפני שלא מדובר בסיפור פוליטי. מדובר בצה”ל. מדובר בערבוב רעיל ומסוכן של עורכי דין ממולחים בצה”ל. בחיילים שלנו, בבנים שלנו, בביטחון שלנו”.

לפיד הוסיף ואמר: “מי שקונה צוללות, בסוף לא קונה נגמ”שים ממוגנים, או מעילי רוח לטנקים, או כיפת ברזל, או אפודים קרמיים. זה אותו תקציב. זה לא כסף שצומח באוויר. וכשעושים החלטות כאלה, השיקול צריך להיות הכי נקי בעולם, הכי נטול השפעות זרות. כשעושים החלטות כאלה סביבת העבודה של ראש הממשלה צריכה להיות הכי שקופה. אין דבר כזה שאומרים: ‘זה בסדר, ראש הממשלה לא ידע כלום’. אם ראש הממשלה לא ידע כלום, זה מאוד לא בסדר”.

לפיד הדגיש: “הנושא הזה צריך להיחקר. למה שמרון לא אמר כלום לראש הממשלה? למה זה הוסתר מחברי הקבינט ומחברי ועדת החוץ והביטחון? כמה כסף הוא קיבל? על מה הוא קיבל את הכסף הזה? למה הם שכרו אותו? אף אחד לא שוכר את פרקליטו האישי של ראש הממשלה, כדי לקדם את העסקה הביטחונית הכי גדולה בתולדות המדינה, אלא אם כן הוא משוכנע שייצא לו מזה משהו. שש שנים שמרון עובד אתם. מה יצא להם מזה? כל השאלות האלה מחייבות תשובה”.

גם יו”ר המחנה הציוני, ח”כ בוז’י הרצוג, התייחס בפתח ישיבת הסיעה בכנסת לפרשה:  “ביום רביעי נביא להצבעה במליאה הצעה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית שתחקור את פרשת הצוללות. אני קורא לכל חברי הכנסת להצביע בעד. אין מנוס מבירור האמת”.

הרצוג הוסיף: “מי שמפחד מאור השמש זה בנימין נתניהו. ביבי אתה מפחד מאור השמש”.

לדבריו, “הפרשה מעוררת שאלות חמורות ובמיוחד מבליטה את העובדה שראש הממשלה והממשלה נמנעים כבר שנים להכיל כללי אתיקה על שרים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הסמול עוד יותר מצטמק.
    21/11/2016 15:27
    פאני
  1. בוז’בוז’ון משווה את עצמו לאור השמש? בוז’בוז’ון וכל הסמול דומים לירח–הם רק משקפים את אור השמש, אין להם לא אטמוספירה ולא מים. כל מה שיש לסמול זה פה גדול ויודעים רק להאשים מבלי לדאת ל ע ש ו ת ולהביא תועלת כלשהי.