המשטרה חוקרת תליית דגל וריסוס מול לשכת הראשל”צ הגר”ש עמאר

המחאה נגד דברי הראשל"צ ורבה של ירושלים, הגרש"מ עמאר, על 'הקהילה הגאה', מובילה למעשי אלימות: המשטרה חוקרת תליית וריסוס דגל בכניסה ללשכתו • צפויה לזמן חשודים • בסביבת הגרש"מ עמאר נערכים לאבטחת חתונת נכדו הלילה בירושלים, "מחשש שקיצוניים ינצלו את האירוע כדי ליצור פרובוקציה" • בשמאל יפגינו היום מול לשכתו
יוני גרין וחיים טוויל
י"ט חשון התשע"ז / 20.11.2016 08:31

דבריו של הראשל”צ ורבה של ירושלים, הגרש”מ  עמאר, נגד אנשי מי שמכנים עצמם ‘הקהילה הגאה’, אותם כינה בראיון שהעניק לעיתון ‘ישראל היום’ “כת של תועבה” – מובילים למעשי אלימות.

דגל של ‘הקהילה’ נתלה הלילה (ראשון) על בניין משרדי הרבנות בירושלים ברחוב החבצלת, ועל המדרכה בכניסה למבנה רוסס ציור של הדגל.

המשטרה פתחה בחקירה, במסגרתה צוות זיהוי פלילי הגיע למקום וזימנו גורמי עירייה.  המשטרה צפויה לזמן בקרוב לחקירה באזהרה חשודים במעשה.

בתוך כך, בסביבתו של הגרש”מ עמאר נערכים לאבטחת חתונת נכדו של הראשל”צ שתערך הלילה באולמי פויליון בירושלים, אליה אמורים להגיע רבנים ואישי ציבור מכל גווני הקשת, זאת “מחשש שקיצוניים ינצלו את האירוע כדי ליצור פרובוקציה כזו או אחרת” .

מקורבי הראשל”צ ורבה של ירושלים אומרים עוד, כי “מאז יום חמישי ועד עכשיו התקשרו לרב עמאר רבנים ומנהיגי ציבור רבים, על מנת לחזקו ולתמוך בדעתו שהיא דעת תורה שלעולם לא תהיה מוחלפת”.

על רקע הסערה שעוררו דבריו של הראשל”צ ורבה של ירושלים, מתוכננת הפגנה של חברי סיעת ‘ירושלמים’ בעיריית ירושלים, חברי כנסת מהשמאל, וארגונים נוספים נגד הגרש”מ עמאר, מול לשכתו – בקריאה להתפטרותו. מנגד, מתכננים תומכיו של רבה של ירושלים, ובראשם  חבר מועצת עיריית ירושלים אריה קינג, להפגין הפגנת תמיכה ברב.

“ביום ראשון ב-16:00 מתייצבים מול לשכת הראשל”צ, הרב הראשי הספרדי לירושלים. יחד נגן על כבוד התורה ועל כבוד הרב”, הודיע קינג. “הצביעות הזו של אנשי השמאל היא בלתי נתפסת: כאשר יפגינו ‘אבירי הזכויות’ השמאלנים מול לשכותיהם של האימאמים בירושלים שמעודדים פגיעה ביהודים, כאשר יפגינו ‘הירושלמים’, כנגד המנהיגים הנוצריים שפועלים ומתבטאים כנגד הקהילה הלהט”בית, כאשר יפגינו נגד מורי ההלכה המוסלמים שנתנו היתר להרוג את מי שמוכר נכסיו ליהודים.. – אז, ורק אז לא נתנגד למחאת השמאל, נגד רב ש’חטא’ בכך שציטט את ההלכה היהודית ואת התורה הקדושה”.

הרב עמאר אמר בראיון שהעניק לעיתונאי יהודה שלזניגר: “אני אומר כת. זו כת של תועבה, זה ברור. זו תועבה. התורה מחייבת על זה מיתה. זה בשורה הראשונה של החמורה בעבירות. צריך לדעת את האמת. אומרים ‘נטייה’, ‘סטייה’ – שטויות. יש תאווה, ואדם יכול להתגבר עליה אם הוא רוצה, כמו כל התאוות. זה מהתאוות האסורות ביותר. החמורות ביותר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    למה כתבתם את שם האולם???
    21/11/2016 07:51
    חרד מהמדינה
  1. מה זה מועיל?? הכתבה יכולה לספק את אותו עניין לקורא גם ללא הפרט הזה.