ח”כים זעמו: גפני נתן לפלוג לחמוק מתשובות על ריבית המשכנתאות

חברי ועדת הכספים טוענים שנגידת בנק ישראל לא סיפקה תשובות ופתרונות למצב שנוצר - שמקשה עוד יותר על זוגות צעירים ברכישת דירות • גפני: "אני לוקח את הדברים לתשומת ליבי ואני אדבר עם הנגידה" • ד"ר שלמה קרעי התאכזב: גפני לא איפשר לנו להציג את המצגת שהכין
י"ד חשון התשע"ז / 15.11.2016 13:05

חברי ועדת הכספים הביעו הבוקר (שלישי) תרעומת קשה על הדיון שהתקיים אתמול בוועדה על הריביות שגובים הבנקים על המשכנתאות. הח”כים טענו כי נגידת בנק ישראל, ד”ר קרנית פלוג, לא סיפקה תשובות ופתרונות למצב שנוצר – המקשה עוד יותר על זוגות צעירים ברכישת דירות.

ח”כ מיקי לוי מיש עתיד: “נגידת בנק ישראל אפילו לא אמרה לנו שהיא תבדוק את הנושא למען אזרחי ישראל. אני מקבל טלפונים מאזרחים וזוגות צעירים בעקבות המצוקה עקב התייקרות הריביות. אנחנו שליחי הציבור ולא נתנו לו קרן אור”.

לוי קרא ליו”ר הוועדה, ח”כ משה גפני,”לייזום דיון בהקדם ושייצא מכתב מטעם הוועדה. היה דיון פורה אך הנגידה מרחה אותנו ולא זכינו לתשובות הולמות. שהיא תחזור לכאן עם תשובות ולדיון נוסף”.

ח”כ יצחק וקנין מש”ס: “בבנק ישראל לא רוצים להוריד את מחירי הדירות. אני עוקב אחרי הדיונים האלה כבר שנים. זה כל הסיפור”.

ח”כ מיקי רוזנטל מהמחנה הציוני: “באופן חריג, יש כאן הסכמה נדירה בין קואליציה ואופוזיציה שיש לטפל בעניין ולכן יש לנהל מאבק בעניין גם אם בסופו של דבר לא נצליח”.

תמך בדבריו ח”כ בצלאל סמוטריץ’ מהבית היהודי שאמר כי אכן נדרש לחזור ולקיים דיון שבו יינתנו תשובות ברורות כיצד מטפלים בנושא.

ח”כ אורלי לוי-אבקסיס מישראל ביתנו: “הצעירים הפסידו במצטבר 5 מיליארד שקלים בשנה האחרונה לטובת הבנקים בגלל הצעדים שנקט בנק ישראל”.

יו”ר ועדת הכספים השיב לחברי הכנסת: “אין ספק שיש כאן בעיה מורכבת וקשה ואני לא ארפה מהעניין. הבנקים עובדים באופן חמור על ציבור נוטלי המשכנתאות, בין השאר על ידי מניעת כניסת ייעוץ משכנתאות חיצוני לפגישות עם נציגיהם.

“אני לוקח את הדברים לתשומת ליבי ואני אדבר עם הנגידה. הדיון של אתמול חשוב וטוב שזה הוצף, אך זה לא מספיק ולא בנק ישראל לבדו, אלא גם האוצר וגם משרד השיכון. ועדת הכספים לא תרפה מהנושא ונאבק למען האפשרות שזוגות צעירים יוכלו לרכוש דירה במחירים שפויים”.

בשיחה עם ד”ר שלמה קרעי, מי שהציג בוועדה את הפתרונות שלו למצוקת המשכנתאות, הוא מספר כי הגיע במיוחד אל הוועדה, ואף הכין מצגת מיוחדת להסברת דבריו. עיון בקלטת הוידאו של הוועדה מעלה כי יו”ר הוועדה, ח”כ משה גפני, לא איפשר לו להציג את המצגת והעניק לו זמן קצר בלבד להצגת דבריו.

מלשכת גפני לא נמסרה תגובה.

קרעי אומר עוד, כי לצערו “בנק ישראל לא הגיב לדברים שעלו”, והוא למד מכך שאולי אין תשובות. אבל, הוא מוסיף ואומר, “אנחנו בעזרת ה’ נמשיך להילחם למענכם, למען הזוגות הצעירים והאוכלוסיות המוחלשות – מוחלשות באופן ישיר על ידי בעלי ההון בבנקים, בחסות בנק ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות