בג”ץ לממשלה: פינוי היישוב עמונה לא יידחה – ויתבצע במועד שנקבע

שופטי בית המשפט העליון דחו את בקשת המדינה לעכב את הפינוי בשבעה חודשים: "עינינו הרואות, כי כל פרק זמן שניתן ארוך ככל שיהיה, אינו מספיק, עלינו להיזהר פן מועדים שנקבעו בפסק-דין ייהפכו להמלצה" • פינוי היישוב יתקיים ב-25 לדצמבר
אריה ריבקינד
י"ג חשון התשע"ז / 14.11.2016 14:55

שופטי בית המשפט העליון דחו היום (שני) את בקשת הממשלה כי פינוי היישוב עמונה יידחה בשבעה חודשים.

הפינוי, קבע בג”ץ, יתקיים במועד הקודם שנקבע – ה-25 בדצמבר, עוד כחודש וחצי.

“במקרה שלפנינו , כבמקרים אחרים בעבר, התבקשנו ‘בדקה התשעים’ להאריך מועד לפינוי שנקבע בפסק דין”, כתבו השופטים מלצר חיות והנשיאה נאור. “עינינו הרואות, כי כל פרק זמן שניתן ארוך ככל שיהיה, אינו מספיק… עלינו להיזהר פן מועדים שנקבעו בפסק-דין ייהפכו להמלצה”.

השופטים כתבו עוד: “בקשת המדינה  – הנסמכת בעיקרה על שיקולים שכבר ‘שוקללו’  בפסק הדין המקורי – מהווה למעשה ניסיון לשנות את האישונים שנקבעו בו. זאת לא ניתן לקבל”.

השופטים מוסיפים נימוק נוסף: “עם זאת, אסור להתעלם גם מההשלכות שעלולות להיות להימנעות מביצוע פסק הדין בנסיבות כאלה. המסר הטמון בכך הוא שניתן למנוע ביצועם של פסקי דין  בשל חשש של המדינה מפני איומים ואלימות, מסר שעמו אין להשלים במדינת חוק”.

החלטת השופטים מגיעה בצל הסערה הפוליטית לאחר שחוק ההסדרה אושר אתמול בממשלה, חרף התנגדותם הנחרצת של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבטחון אביגדור ליברמן, והיועץ המשפטי ד”ר אביחי מנדלבליט.

ח”כ בצלאל סמוטריץ’ הגיב להחלטת בג”ץ: “כצפוי בג”ץ דחה את בקשת המדינה לקבלת ארכה לפינוי עמונה. סבלם של המתיישבים וההשלכות הצפויות מהריסת בתיהם ללא חלופה לא ‘שווים’ לבית המשפט חצי שנה של דחייה.

“ההחלטה הקרה והמנוכרת הזו ממשיכה את הקו האטום שלא לומר אכזרי שמגלה בג”ץ בשנים האחרונות למתיישבים כבני אדם וכאזרחי המדינה”.

ח”כ שולי מועלם רפאלי הגיבה: “החלטת בג”צ מהווה הוכחה נוספת מדוע הליך בחירת השופטים חייב להשתנות על מנת שייצג את כלל האוכלוסייה”.

היא הוסיפה: “סוגיית עמונה היא לא עניין משפטי כי אם פוליטי. כאשר ישנו מהלך ברור מצד גורמים אנטי ישראליים לקעקע את הזכות שלנו על הארץ, עושה רושם שבג”צ נוטה באופן עקבי לטובתו של צד מסוים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות