טראמפ מתחיל למנות את ה’כוורת’: ריינס פרייבוס ראש הסגל בבית הלבן

טראמפ מתחיל למנות בכירים: יו"ר ועדת המפלגה הרפובליקנית, שתמך בטראמפ לאורך כל הקמפיין, יהיה האיש החזק בממשל • מנהל הקמפיין של טראמפ, העיתונאי סטיב באנון, מקודם לתפקיד של אסטרטג בכיר
נתן פרל
י"ג חשון התשע"ז / 14.11.2016 01:05

הנשיא הנבחר של ארצות הברית מתחיל למנות את הבכירים שיכהנו לצידו כשייכנס לבית הלבן.  על פי הודעת המטה של טראמפ, הראשון הוא ריינס פרייבוס, יו”ר הוועדה הרפובליקנית האמריקנית, שמונה לראש הסגל של הבית הלבן.

מדובר במינוי לתפקיד החשוב ביותר בממשל. לפי הדיווחים, פרייבוס זכה לתמיכתה של הבת איוונקה טראמפ.

פרייבוס, מבכירי התומכים של טראמפ לאורך כל המירוץ נחשב אהוד מאוד בקרב כל חוגי המפלגה, והמינוי שלו נועד, לפי ההערכות, להוביל לפיוס בין טראמפ לבין צמרת המפלגה הרפובליקנית, השולטת בסנאט ובבית הנבחרים.

המינוי הוא שינוי כיוון מהתכנית של טראמפ, שהצהיר כי ימנה “אנשים מבחוץ” על מנת לזעזע את הממסד בוושינגטון.

העיתונאי סטיב באנון, יו”ר אתר Breitbart לשעבר, מי שניהל את הקמפיין של טראמפ בשלבים המאוחרים שלו, והיה לפי דיווחים בארצות הברית מועמד גם הוא לתפקיד ראש הסגל, מונה לתפקיד יועץ של הנשיא, ויהיה אסטרטג בכיר בצוות.

מדובר במינויים ראשונים בשורה ארוכה של משרות שיידרש טראמפ לאייש כבר בזמן הקרוב – עד להשבעתו לנשיאות ב-20 בינואר. לא פחות מ-800 עובדים חדשים למשרות בממשלו החדש נדרשים לקבל סיווג ביטחוני.

הלילה ישודר בארצות הברית ריאיון טלוויזיוני שהעניק לתכנית ’60 דקות’ של רשת CBS. טראמפ, שכבר הספיק לסגת ממספר הבטחות של המערכת הבחירות, פירט בריאיון את מדיניות ההגירה שלו ואמר: “העבריינים שבהם, בין שניים לשלושה מיליון, יגורשו מהמדינה. מי ששוהה כאן באופן בלתי חוקי לא יישאר”.

טראמפ סיפר בתכנית על השיחות שניהל לאחר שנודע על ניצחונו עם הילארי קלינטון ועם בעלה ביל – וציין כי הן היו חשובות ומועילות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות