בושה: עשרות חרדים התפרעו כי לא הורשו להיכנס בליל שבת לקבר רחל

המפגינים ניסו להיכנס אל מתחם 'קבר רחל', הסגור בשבת בכל דרך • משנכשלו - חסמו כבישים וזרקו אבנים לעבר רכבים • נזק נגרם לשמשת רכב. לא היו נפגעים • שניים מהמפגינים נעצרו
חיים טוויל
י"א חשון התשע"ז / 12.11.2016 18:23

שני חרדים נעצרו בליל שבת בהתפרעויות בדרך חברון שבירושלים.

זאת לאחר לאחר שלא הורשו להיכנס למתחם קבר רחל בבית לחם, שהיה סגור בשל השבת.

המפגינים, שביקשו להיכנס בכל דרך אל מתחם הקבר, פוזרו על ידי כוחות משטרה. הם הגיעו לרחוב דרך חברון בבירה, הפרו את הסדר, חסמו את הכביש לסירוגין ויידו אבנים לעבר רכבים.

מהמשטרה נמסר כי בהמשך התקבל דיווח מנהג רכב שנסע במקום, לפיו אבן הושלכה לעבר רכבו וגרמה נזק לשמשה.

המשטרה בתגובה עצרה שני חשודים שהפרו את הסדר ולא נשמעו להוראות החוזרות ונשנות של השוטרים.

 

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שבת קודש
    12/11/2016 20:41
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. האור החיים הקדוש ז”ל: אומר, לא תשנא את אחיך – דקדק לומר אחיך, שהמומרים והאפיקורסים מצוה לשנאתם. ולכאורה גם חרדקים נכללו בזה. (ויקרא יט יח) וגם רבינו יונה ז”ל אומר שמצוה לשנאתם הם בגדר אפיקורסים, והם החרדקים בודאי מזרע עמלק, חייבים לשנאתם, שהם כופרים בעיקר. ובכללם המפקיר אפי’ רק מצוה אחת. הצדוקים והמסורות והרשעים והחנפים והאפיקורסין [והציונים] עליהן הכתוב אומר כי לא לפניו חנף יבא… ולא תתורו אחרי לבבכם, זו אפיקורסות.

    והנ”ל אין להם חלק לעולם הבא, אלא נכרתים ואובדין ונידונין על גודל רשעם כמו אלו שמתגייסים לשמד וניאוף, וחטאתם לעולם ולעולמי עולמים: המינין, והאפיקורסים, הכופרים בתורה, והכופרים בתחיית המתים ובביאת הגואל, המורדים ומחטיאי הרבים, והפורשים מדרכי צבור, והעושה עבירות ביד רמה בפרהסיא כיהויקים, והמוסרים, ומטילי אימה על הצבור שלא לשם שמים, ושופכי דמים ובעלי לשון הרע, והמושך ערלתו. אפיקורוס הוא איש שחושב שהעולם נפל במקרה, והיה מכחיש מציאות השם שהוא הפועל, ונקראו הנמשכים אחר דעתו אפיקורסין.
    אור החיים הקדוש ז”ל: אומר, לא תשנא את אחיך – דקדק לומר אחיך, שהמומרים והאפיקורסים מצוה לשנאתם. (ויקרא יט יח) וגם רבינו יונה ז”ל אומר שמצוה לשנאתם אפיקורס, והם מזרע עמלק חייבים לשנאתם שהם כופרים בעיקר. ובכללם המפקיר אפי’ רק מצוה אחת. הצדוקים והמסורות והרשעים והחנפים והאפיקורסין [והציונים] עליהן הכתוב אומר כי לא לפניו חנף יבא… ולא תתורו אחרי לבבכם, זו אפיקורסות,.

    והנ”ל כולל כל הציידים אין להם חלק לעולם הבא, אלא נכרתים ואובדין ונידונין ע”פ דבר השם, על גודל רשעם כולל אלו שמתגייסים לשמד וניאוף, וחטאתם לעולם ולעולמי עולמים: המינין, והאפיקורסים, הכופרים בתורה, והכופרים בתחיית המתים ובביאת הגואל, המורדים ומחטיאי הרבים, והפורשים מדרכי צבור, והעושה עבירות ביד רמה בפרהסיא כיהויקים, והמוסרים, ומטילי אימה על הצבור שלא לשם שמים, ושופכי דמים ובעלי לשון הרע, והמושך ערלתו. אפיקורוס הוא איש שחושב שהעולם נפל במקרה, והיה מכחיש מציאות השם שהוא הפועל, ונקראו הנמשכים אחר דעתו אפיקורסין.

  2. מחלליה מות יומת
    13/11/2016 00:20
    אני
  3. גדול המחטיאו יותר מן ההורגו.
    אני לא רוצה לחשוב את גודל העונש לאלה שכרמו לשוטרים יהודיים לחלל את השבת, בגלל המחללי שבת שרוצים ללכת לקברים באמצע שב”ק.