מה הבין ראש ממשלת רוסיה אחרי הביקור הלילי עם הגר”ב לאזר בכותל

ראש ממשלת רוסיה דמיטרי מדבדב פתח את ביקורו בישראל ברחבת הכותל המערבי • הרב שמואל רבינוביץ אמר לו: יהודים ברוסיה מתפללים לכיוון המקום הזה. ראוי שמדינות ידידותיות כרוסיה יתנגדו למחיקת ההיסטוריה"
יוני גרין
ט' חשון התשע"ז / 10.11.2016 10:01

ראש ממשלת רוסיה דמיטרי מדבדב פתח את ביקורו בישראל ברחבת הכותל המערבי והתקבל על ידי רב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ ורבה של רוסיה הגאון רבי בערל לאזר.

עם בואו לרחבת הכותל המערבי סקר בפניו מנכ”ל הקרן למורשת הכותל המערבי, מרדכי (סולי) אליאב, את ההיסטוריה של המקום, תוך הסבר על קדושתו לעם היהודי מדורי דורות, כשהוא מציג בפניו דגם של הר הבית מימי בית שני.

רב הכותל הסביר לראש הממשלה כי הקשר של העם היהודי להר הבית והכותל המערבי הינו קשר עמוק וחקוק על ליבו של כל יהודי. “ירושלים היא הלב של עמנו והחשיפות במקום חושפות את שורשינו. יהודים ברוסיה מתפללים לכיוון המקום הזה. איננו צריכים הסכמת העמים להיותינו כאן ולקשר שלנו לקודש הקודשים – אך ראוי שמדינות ידידותיות כרוסיה יתנגדו למחיקת ההיסטוריה”.

הרב הודה לראש הממשלה, בשם העם היהודי, על הידידות הקיימת בין העמים.

הרב לאזר הסביר כי גם ברוסיה מתפללים לכיוון מקום קדוש זה.

ראש הממשלה התייחס להצעה באונסק”ו ואמר: “ההחלטות אינן חשובות. עמדת רוסיה הרשמית היא כי לישראל יש קשר ברור וחזק להר הבית ולכותל המערבי ולכן באתי לכאן. לפני 23 שנים ביקרתי בכותל המערבי כאדם פרטי, אך עכשיו הבנתי יותר את ההיסטוריה של המקום, והקשר של העם היהודי אליו”.

לאחר מכן הרבנים התפללו עם ראש הממשלה ליד אבני הכותל, והעניקו לו את הספר ‘מנהרות הכותל המערבי’ ברוסית, הסוקר את החשיפות שהתגלו במקום ומעידות על הקשר של עם ישראל למקום קדוש זה.

בתום הביקור כתב ראש הממשלה: “היה מרגש לגעת במקום הקדוש ביותר לעם היהודי. שמחתי לעשות זאת, ואני מאחל שלום וביטחון, שגשוג ופריחה לעם היהודי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות