מוזס התקיל את דרעי: איך תפעל מול רשויות שמסרבים בניה לחרדים

במסגרת 'שעת שאלות' לשר הפנים אריה דרעי במליאת הכנסת - העלה ח"כ מנחם אליעזר מוזס את מצוקת הדיור של הציבור החרדי ואת המצב התחבורתי הקשה במירון • ומה השיב יו"ר ש"ס
נחמן גור
ז' חשון התשע"ז / 08.11.2016 01:03

במסגרת ‘שעת שאלות’ לשר הפנים אריה דרעי, שהתקיימה אמש (שני) במליאת הכנסת – בחר ח”כ מנחם אליעזר מוזס, להעלות בפני השר את הסוגיה הבוערת ביותר בציבור החרדי: מצוקת הדיור.

מוזס פתח את דבריו בהקראת כל הערים עימם נסגרו לאחרונה הסכמי גג, ובאף אחת מהן לא קיבל הציבור החרדי דבר.

“בימים אלו נסגרו הסכמי גג ותכניות דיור, עם ערים רבות, ביניהן: קריית גת 17,500 יח”ד, ראש העין 10,000 יח”ד, תל השומר 11,500 יח”ד, אור יהודה 3,000 יח”ד, אשקלון 11,000 יח”ד, רמת השרון 40,000 יח”ד, באר שבע 8,000 יח”ד, הרצליה 7,000 יח”ד, טירת הכרמל 12,500 יח”ד, צריפין 11,000 יח”ד – כמעט 150,000 יח”ד.

“אבל בכל האלפים הללו אין מענה לציבור החרדי! הכל מיועד ומתוכנן לציבור הכללי ולא לציבור החרדי!

“כולם עונים לנו שראשי הרשויות לא רוצים אותנו, האם אתה בתפקידך כשר הממונה, שר הפנים, יכול למצוא מוצא לבעיה הקשה הזו?”

מוזס הוסיף ותיאר בפני מליאת הכנסת מקרה שהגיע לאוזניו, לפיו משפחה חרדית המתגוררת בישוב שורש שבתחומי המועצה האזורית מטה יהודה, ומבקשת לשכור דירה חלופית באותו ישוב, נענית בסירוב בטענה שהם חרדים.

“אני קורה לשר, כממונה על ראשי הערים, לקרוא להם לסדר”.

שר הפנים אריה דרעי השיב למוזס  כי אמנם נושא התכנון נלקח ממשרד הפנים שבאחריותו, אך למרות זאת הוא אינו מתחמק מאחריות. “אינני מקבל תירוץ של ראשי רשויות לא לקבל אוכלוסייה חרדית. אני בשיח עם ראשי הערים, ישנה ועדת גבולות, ואני מקווה כי בסופן של כל הפעולות נראה את התוצאות בשטח”.

שאלה נוספת שהפנה ח”כ מוזס אל השר דרעי הייתה במסגרת תפקידו כשר לפיתוח הנגב והגליל: “מירון, חייבת שינוי תכניות הגישה. המצב התחבורתי במקום חמור מאוד. מונחת תכנית שאמורה לתת מענה אך בשל התנגדות ארגוני הירוקים ודאגת לחיות הבר, אין התקדמות האם הולכי על 4 חשובים מהולכי על 2? האם בשם הדאגה לטבע ולבעלי החיים נשאיר את המקום ללא פיתוח מתאים?”

השר דרעי השיב: “אנו משקיעים תקציבים רבים באזור ובסופו של דבר נגיע לפתרונות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות