מכורים? ככל שתגלשו בפייסבוק יותר כך תאריכו ימים. ומה הסיבה?

לפייסבוק יש הרבה חסרונות רוחניים וחברתיים כאחד, אך הידיעה הבאה עשויה לעודד את אלו שנלכדו ברשת החברתית: ככל שתגלשו יותר ותיצרו קשרים חברתיים בצורת 'אישור חברים' - כך תאריכו ימים • גשמיים, לאו דווקא רוחניים
דוד ליבוביץ
ו' חשון התשע"ז / 07.11.2016 21:07

לפייסבוק ולרשתות החברתיות יש הרבה חסרונות, לא רק דתיים ורוחניים, אלא גם חברתיים. רבים מהם פורסמו בטורי דעות ופובלציסטיקה, ושיחות אודותיהם נמסרו על ידי אישי חינוך, דתיים וחילוניים כאחד.

אלא שלצד זאת מתפרסם מחקר מפתיע, באתר העיתון המוכר ‘האינדיפדנט’, הקובע כי ככל שאדם יגלוש יותר בפייסבוק וברשתות החברתיות – כך יחיה שנים רבות יותר.

נשמע מוזר?

לא לחוקרים מאוניברסיטת קליפורניה הממוקמת בסן דייגו, שבחנו לא פחות מ-12 מיליון משתמשי פייסבוק. “אינטראקציה מקוונת מסתמנת כדבר בריא, כשהפעילות במחשב מאזנת ומשלימה אינטראקציות חברתיות לא וירטואליות”, אמר הסופר ויליאם הובס. “רק במקרים קיצוניים, כשאדם מבלה זמן רב באינטרנט וממעט ביצירת קשר עם אנשים אחרים, נראית תוצאה שלילית”.

החוקרים בחנו את פעילות הגולשים, אך גם בדקו אנשים שחיו באותם שנים ומתו, והגיעו למסקנה כי השימוש בפייסבוק מקטין ב-12 אחוזים את  הסיכוי למות – מזה שאינו גולש.

ממצא מפתיע נוסף: ככל שיש לאדם יותר חברים בפייסבוק, כך סיכוייו לחיות יותר זמן גדלים. תוצאות דומות הועלו ביחס לאלו שאישרו בקשות חברות.

המסקנה אם כן, יצירת חברות – מוסיפה חיים.

אז האם יש בכך הכשר למכורים לפייסבוק? לא אמרנו, אבל כן אימצנו את המסקנה כי קשרים חברתיים ככלל הינם מתכון לחיים בריאים וארוכים יותר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות