אחד הנאומים הטובים של דרעי: על רפורמים, טרמפולינות וגיטרה • צפו

שרי רוט
|
ו' חשון התשע"ז / 07.11.2016 18:22
במהלך דיון ‘שעת שאלות’ במליאה עם שר הפנים, זעק אריה דרעי נגד הרפורמים בדם ליבו: “הרפורמים הם אחים שלנו אבל גורמים נזק גדול ליהדות. מדוע הם באים לכותל? הם לא מאמינים בבית המקדש” • “אני שואל אותך אלעזר, באמת מתוך כאב: זו היהדות שאתה רוצה לקרב? אם זו היהדות – אני מוותר עליה”

“זו היהדות שאנחנו רוצים? אני מוותר על היהדות הזו”, כך אמר היום (שני) שר הפנים אריה דרעי, במהלך ‘שעת שאלות’  בתשובה לח״כ אלעזר שטרן מיש עתיד, ששאל מדוע הממשלה לא פועלת על מנת לקרב את הרפורמים המוכנים להגיע להסכמות, כמו בנושא מתווה הכותל.

“אני אומר את זה בכאב עמוק, הרפורמים הם אחים שלנו אבל הם גורמים נזק אדיר”, פתח שר הפנים את דבריו – וסיפר: “השבת הייתי בכרמיאל, והמארחים שלי, יהודים מסורתיים, הראו לי מבנה שנבנה על פי החלטת בג״צ כבית כנסת רפורמי. אמרו לי שביום כיפור הביאו לשם טרמפולינות לילדים ודוכני משקאות וממתקים.

“הראו לי מבנה נוסף בעיר גם הוא בית כנסת רפורמי. בשניהם ביחד יש שם אולי עשרה אנשים – גברים ונשים. אחד נוסח ספרד ואחד אשכנז. באחד מנגנים בגיטרה ובשני באורגן.

“אז אני שואל אותך אלעזר, באמת מתוך כאב: זו היהדות שאתה רוצה לקרב? אם זו היהדות – אני מוותר עליה. זה לא בית כנסת אלא משהו אחר. היהדות שאני מכיר זו ההולכת לפי השולחן ערוך, שמשמרת את ההלכה”.

ביחס לסוגיית הכותל המערבי תהה שר הפנים: “מה מחפשים הרפורמים בכותל המערבי ומדוע הם מתעקשים לקבל רחבה שוויונית במקום הקדוש? הרי אני מתפלל שייבנה שם בית המקדש ויקריבו קורבנות ותהיה לשכת הגזית. הם הרי לא מאמינים בזה, אז מדוע הם באים לכותל? מה יש להם ממנו? הם רק רוצים לעורר פרובוקציות ופירוד בעם. הם במתכוון מנסים להרוס ולהחריב את הדרך המקורית בכל תחומי היהדות״.